Companii

Ion Bazac revine la Ferrari cu ganduri de extindere in Europa de Vest

Ion Bazac revine la Ferrari cu ganduri de extindere in Europa de Vest
25.10.2009, 23:32 322

"In cazul Ferrari Store vanzarile anuale se calculeaza infunctie de suprafata magazinului. Ne asteptam sa fim in Romaniaundeva la 5.500 de euro pe metru patrat pe an", a subliniatBazac.

Investitia in acest magazin se ridica la 3 mil. euro, iarsuprafata sa este de 600 mp. Spre comparatie, multibrandul de luxMengotti a rulat 550.000 de euro in primele doua luni ale acestuian in magazinul de 700 de metri patrati de pe Calea Victoriei, ceeace inseamna ca intr-un an de criza compania incaseaza circa 4.800de euro pe metru patrat. In cadrul magazinelor Ferrari Store suntcomercializate produse sub brandul Ferrari, de la articole deimbracaminte la suveniruri sau machete ale masinilor. Magazinul dinBucuresti va fi deschis in prima saptamana din luna decembrie si vafi prima unitate de acest gen din Europa Centrala si de Est.

La Milano sau Roma, un magazin Ferrari inregistreaza vanzarianuale de pana la 7.000 de euro pe metru patrat pe an, iar intr-unaeroport cum este cel din Malpensa - Milano rulajele ajung si la10.000 de euro pe metru patrat anual, dar si spatiul de vanzareeste mai redus.

"Initial, cand am obtinut aprobarea sa deschidem un FerrariStore la Bucuresti, estimam vanzari de 7.000 de euro pe metrupatrat. Dar trebuie sa fim realisti, avand in vedere situatiaeconomica si am redus targetul", a spus Ion Bazac.

Dupa demisia din Guvern, Bazac si-a reluat pozitia de presedinteal Forza Rossa, detinuta in intervalul de noua luni de StefanoAlbarosa, managing director al Cefin Holding. "Nu pot ramane faraactivitate, fie ca vorbim despre o perioada agitata, cu campanieelectorala", a spus Bazac.

Imuni la criza

Anul acesta Forza Rossa va livra pe piata locala 25 deautomobile Ferrari si deja 15 din cele 25 de masini care vor filivrate anul viitor sunt rezervate, in conditiile in care pe piatalocala multe automobile de sute de mii de euro sunt returnatecompaniilor de leasing de clienti care nu mai pot achitaratele.

"Piata masinilor de lux depinde de perceptie in ceea ce privesteun anumit brand. Pe de alta parte, multi dintre clienti vad aceastamasina ca o investitie deoarece inregistreaza o depreciere mica,maximum 5% pe an. In al doilea rand conteaza si tehnologia, care incazul Ferrari este imprumutata din Formula 1", a spus Bazac.

Clientii Forza Rossa nu vin insa doar din Romania, ci si dintarile vecine, atat in ceea ce priveste achizitia de masini, cat siactivitatea de service.

"Noi suntem in prezent responsabili de vanzarile Ferrari inRomania, Republica Moldova si Bulgaria. Spre exemplu, in prezentavem un client din Bulgaria si doi clienti din Republica Moldova.In urma cu cateva luni am avut in service o masina din Bulgaria", aspus Ion Bazac.

Dupa deschiderea Ferrari Store la Bucuresti, Forza Rossa ia incalcul in continuare extinderea companiei, dar la niveleuropean.

"Loc de dezvoltare pentru Forza Rossa exista in continuare lanivel international. Noi, romanii, suntem suficient de competentica sa ne dezvoltam si pe alte piete decat cea locala. De aceea nedorim extinderea Forza Rossa in Europa de Vest", a declarat fostulministru al sanatatii.

Anul acesta Forza Rossa va realiza afaceri de aproximativ 8milioane de euro, dintre care un milion de euro din activitatea deservice. Anul viitor, odata cu deschiderea Ferrari Store sicresterea activitatii de service oficialii companiei estimeazaafaceri de peste 10 mil. euro.

Ce spune Ion Bazac despre:

  • Pozitia de ministru: In cazul scaunului de ministru, un singurlucru este cert - data in care te-ai instalat. Este o ecuatie lacare nu ai un al doilea raspuns. Cand se termina te intorci de undeai venit.
  • Asemanarile dintre o companie privata si un minister: Exista oasemanare cu businessul Ferrari. Sunt venituri si cheltuieli, iareu am incercat sa aduc veniturile la nivelul cheltuielilor. Erausituatii in care erau lucruri nepermise pentru anul 2009. Anul setermina bine, cu toate ca sistemul a fost si este subfinantat.
  • Ferrari: Nu este prima afacere pe care am dezvoltat-o. Inainteam avut o companie de leasing pe care am vandut-o in 2006 grupuluibelgian Fortis.

La Sanatate

Ion Bazac a vorbit in interviul acordat ZF despre principalelesale proiecte la Ministerul sanatatii, dar si despre initiativelepe care nu le-a concretizat. Astfel, fostul ministru al sanatatiicrede ca gradul de compensare a medicamentelor nu ar trebui sa fiemai mare de 90%. "Eu nu cred in compensare 100% deoarece in modevident ar declansa un exces in consum. Atat timp cat va existataxa de viciu va exista si programul de compensare", a spusBazac.

Pe piata locala, majoritatea medicamentelor sunt compensate inproportie de 50% sau 90%, dar sunt si o serie de produse petruafectiuni precum HIV/SIDA, cancer sau alte boli grave care suntdecontate integral (100%), insa numarul acestora este redus. Pe dealta parte, pe lista problemelor care nu au fost inca rezolvate laSanatate Bazac enumera finalizarea implementarii sistemului defactoring, strategia de rationalizare a spitalelor si introducereade la 1 ianuarie a pachetului general de servicii. "Mi-as fi doritsa fi implementat sistemul la care am lucrat in ultimele luni, defactoring in sanatate si sa fi creat premisele ca farmaciile sa sefinanteze", a spus Bazac. Una dintre ideile avansate de el intimpul mandatului a fost reducerea numarului de spitale de la peste450 de unitati in prezent.

"Am spus direct ca Romania nu are nevoie decat de 150 despitale. Sper sa continue cineva aceasta strategie, mai ales ca afost agreata cu institutii de finantare internationale."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO