Companii

JTI a renuntat la doua marci de tigari

JTI a renuntat la doua marci de tigari
05.10.2009, 23:21 2039

Japan Tobacco International (JTI), cel de-al treilea producatorde tigarete de pe plan local, si-a propus sa majoreze pondereaexporturilor la 25% din productie pana la finalul anului 2011, fatade circa 20% in prezent.

"Acum exportam catre 11 piete din regiune, printre care sitarile baltice, Ungaria, Andora, Polonia si Bulgaria, dar vrem capana la sfarsitul anului 2011 sa acoperim 35 de piete, inclusiv depe alte continente", a declarat Gilda Lazar, corporate affairs andcommunication director al JTI Romania, Bulgaria si Croatia.

Producatorul brandurilor Winston, Glamour si Camel a inregistratanul trecut o cifra de afaceri de 1,611 milioane de lei (437,4 mil.euro) si un profit net de 13,2 milioane de euro, potrivit datelorcomunicate de reprezentantii producatorului. Astfel, raportat laacest rulaj, exporturile s-ar situa in jurul a 85 mil. euro,potrivit estimarilor ZF.

"Cifra de afaceri va creste anul acesta proportional cucresterea accizelor si speram sa ne mentinem pe profit, chiar dacava fi unul simbolic", a spus Gilda Lazar.

Lazar a adaugat ca JTI Romania va continua sa investeasca inautomatizare si in cresterea productiei, chiar daca in primele noualuni ale acestui an consumul legal de tigarete a scazut in volum cu12 - 15% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

"Am incercat sa eliminam costurile care nu erau necesare. Dacainainte fiecare angajat primea doua cartuse de tigarete gratis peluna, acum primeste doar unu, iar managerii nu mai calatoresc labusiness class, ci la economy", a mai afirmat managerul JTI,precizand ca in aceasta perioada compania nu a facutdisponibilizari. "Din contra, am marit salariile si am continuat sainvestim in training", a spus Gilda Lazar, fara a declara valoriabsolute.

De asemenea, pentru a eficientiza costurile, JTI a renuntat anulacesta la productia a doua branduri de tigarete, Saint George siSmart, situate pe segmentul ieftin. "Pe masura ce va apareanecesitatea, ne gandim sa renuntam si la alte branduri."

Pretul mediu al unui pachet de tigari ar putea ajunge la 1ianuarie 2010 la 10 lei, cu doi lei mai mult decat nivelul actual,pe fondul cresterii accizei si actualizarii cursului valutar,potrivit JTI Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO