Companii

Jucătorii din comerţul modern încep anul prudent, cu 17 magazine noi dintr-un total de 300 planificate

Autor: Cristina Roşca

13.02.2017, 00:07 797
Jucătorii din comerţul modern au deschis în prima lună din acest an doar 17 magazine, toate pe format mic, respectiv supermarketuri şi unităţi de proximitate sau discount.

Jumătate dintre cele zece reţele au deschis cel puţin o unitate, astfel că universul de comerţ modern s-a apropiat de 1.950 de magazine.

Retailerii nu au intrat în noul an cu motoarele turate la maxim, numărul de deschideri fiind modest comparativ cu planurile anunţate la nivelul întregului an, de 300 de unităţi sub toate formatele.

Ianuarie nu este însă una dintre cele mai bune luni pentru expansiune, de obicei deschiderile de la începutul de an fiind operate de re­ţelele pe format mic, care nu au nevoie de mult timp pen­tru decorare şi amenajare.

În prima lună din 2017 au deschis magazine cinci reţele, „campionul“ expansiunii fiind Profi, cu zece unităţi. Pe po­ziţia următoare se află Penny Market cu patru ma­ga­zine, şi Carrefour, Lidl şi Mega Image cu câte unu fiecare.

Anul trecut, în comerţul modern s-au deschis aproape 240 de magazine, iar singur, lanţul de supermarketuri Profi a fost responsabil pentru mai bine de jumătate dintre ele. Comerţul modern s-a apropiat astfel de pragul de 2.000 de unităţi la aproape două decenii de la începuturi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO