Companii

Kaufland a deschis 4 magazine si a angajat 400 de oameni

10.03.2010, 23:12 320

Kaufland devine cel mai expansiv lant de hipermarketuri, cu 4magazine noi si investitii de 36 mil. euro finalizate inaproximativ doua luni, pe o piata pe care singurii operatori careau anuntat contractarea unor spatii noi de la inceputul anului aufost Cora si Auchan.

Reteaua Kaufland s-a extins in acest an cu 4 unitati, laBotosani, Mioveni, Medias si Reghin, ajungand la un numar total de49 de spatii acoperite la nivel local. Investitiile in aceste orasepot fi estimate la 36 mil. euro, fiind create in total aproximativ400 de locuri de munca. Ultima inaugurare a avut loc la Reghin, pe3 martie.

"Pana la sfarsitul acestei luni vom mai deschide un magazin laGiurgiu", au declarat reprezentantii Kaufland Romania.

Singurul competitor al Kaufland care a avut o inaugurare inacest an este Cora, retea care si-a reluat expansiunea prinfinalizarea unei investitii estimate la 30-40 mil. euro in mallulSun Plaza din Capitala. Spatiul fusese contractat inca din 2007,insa deschiderea centrului comercial a fost amanata de mai multeori in ultimii ani.

Expansiunea agresiva a retailerului german Kaufland, detinut degrupul LIDL & Schwarz, este sustinuta de creditul obtinut anultrecut de la BERD, in valoare de 150 mil. euro, pentru dezvoltarearetelei pe pietele din Romania si Bulgaria. La nivel local, acesteresurse vor permite companiei sa intre in 20 de orase mici cuputere de cumparare redusa.

Compania germana este primul lant de hipermarketuri care atacaorasele mici din Romania, cu 25.000-40.000 de locuitori, inconditiile in care competitorii sai Carrefour, Real, Auchan si Coraocolesc localitatile cu mai putin de 100.000 de locuitori.

Anul trecut, cand a finalizat investitii de 50-60 mil. euro insase spatii noi, Kaufland a fost al doilea cel mai expansivretailer de pe piata romaneasca dupa germanii de la Real, divizie agrupului Metro. De cealalta parte, Carrefour, liderul segmentuluide hipermarketuri dupa vanzari, a franat brusc expansiunea la nivellocal, fiind finalizate in cursul lui 2009 doar doua proiecte noi,fata de 11 in 2008.

Grupul Schwarz si-a facut intrarea si pe segmentul hard discountal pietei locale de retail alimentar in luna februarie, prinachizitia magazinelor Plus din Romania si Bulgaria de laTengelmann, tranzactie estimata de surse din piata la circa 300mil. euro. Unitatile preluate urmeaza sa fie rebranduite LIDL,brand cu care Schwarz s-a impus deja pe piata europeana adiscounterelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO