Companii

Kaufland si Carrefour sparg gheata in 2009, avand planificate doua hipermarketuri in primul trimestru

Kaufland si Carrefour sparg gheata in 2009, avand planificate doua hipermarketuri in primul trimestru

Kaufland a realizat anul trecutde doua ori mai putine deschideri de magazine decat in 2007

27.01.2009, 00:00 268

Kaufland deschide maine al treilea magazin al sau din Capitala, in cartierul Rahova, in urma unei investitii estimate de reprezentantii companiei la 8-10 mil. euro. Hipermarketul, cu o suprafata de vanzare de aproximativ 5.000 mp, va avea 150 de angajati.

Retailerul detinut de grupul Lidl & Schwarz nu a anuntat inca planurile de expansiune pentru intregul an, insa daca isi va mentine ritmul de extindere la acelasi nivel ca si in 2008, ar putea realiza investitii de circa 50 mil. euro in sase locatii noi in 2009, ducand reteaua la 43 de unitati.
La randul sau, Carrefour ar putea deschide in primul trimestru al anului un hipermarket in centrul comercial Grand Arena din cartierul bucurestean Berceni, acesta fiind al 7-lea magazin al retailerului francez din Capitala. Finalizarea proiectului este planificata pentru luna februarie, iar investitiile in noua unitate pot fi estimate la 20 mil. euro. Deschiderea unui hipermarket Carrefour genereaza, in medie, 350-400 de locuri de Carrefour a investit anul trecut 150 mil. euro in dublarea retelei de magazinemunca. Comertul alimentar, care a inregistrat cresteri de vanzari in toate cele patru trimestre din 2008, comparativ cu perioadele similare ale anului anterior - potrivit datelor INS - se anunta a fi in 2009 unul dintre cele mai dinamice sectoare, datorita continuarii investitiilor in exapansiune ale marilor retele de magazine. Cu toate acestea, ritmul de dezvoltare al retailului alimentar modern in Romania ar putea fi incetinit in acest an din cauza nefinalizarii unor proiecte.
Pe fondul crizei de lichiditati, mai multe proiecte de centre comerciale vor ramane doar pe hartie sau vor fi reluate pe termen mediu, din lipsa de finantari, potrivit datelor de pe piata imobiliara.
Astfel, dezvoltarea seg-mentului comercial din piata de real estate, care in ultimii 1-2 ani a contribuit decisiv la accelerarea expansiunii marilor retaileri alimentari in Romania, ar putea fi in 2009 factorul care va incetini extinderea acestora.
Anul trecut, Carrefour si-a accelerat puternic ritmul de expansiune pe piata locala a hipermarketurilor, dublandu-si numarul de unitati operationale prin investitii totale de aproximativ 150 mil. euro. Astfel, la finele lui 2008 reteaua franceza a trecut pragul de vanzari de un miliard de euro in Romania.
Si Kaufland s-a numarat anul trecut printre cei mai mari investitori din comertul local, insa a realizat de doua ori mai putine deschideri de magazine decat in 2007.
Retailerul opereaza in prezent 37 de hipermarketuri cu politica de discount si a raportat in 2007 o cifra de afaceri de 642 mil. euro.
2008 a fost anul in care retailerii internationali din sectorul alimentar si-au orientat expansiunea preponderent catre orasele cu mai putin de 300.000 de locuitori, slab acoperite de formele de comert modern. Astfel, Braila, Pitesti, Suceava si Oradea au fost anul trecut orasele cu cea mai mare crestere a stocului de supermarketuri si hipermarketuri. Ele insa nu au devansat Capitala, unde au fost inaugurate in 2008 trei hipermarketuri si 8 supermarketuri, dintre care trei unitati cu politica de discount, cu o suprafata de vanzare cumulata de aproape 32.000 de metri patrati.
In Bucuresti s-ar putea deschide la finele anului si un hipermarket al retelei germane Real. Acesta va face parte din mallul Cotroceni Park, care se anunta a fi cel mai mare mall din Bucuresti si din tara.
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO