Companii

Kirchhoff Automotive, furnizor Ford, renunta la investitia din Craiova

06.07.2009, 18:11 615

 

Producatorul de componente auto Kirchhoff Automotive, unul dintre furnizorii traditionali Ford, a renuntat la proiectele de investitii pentru Ro-mania, anuland constructia fabricii de la Craiova care urma sa deserveasca Ford.

Potrivit reprezentantilor companiei germane Kirchhoff Automotive, planurile de dezvoltare pe plan local au fost anulate, dupa ce anterior solicitasera o suprafata de teren de 25.000 de metri patrati in incinta Parcului Industrial Craiova (PIC).
„In conditiile actuale din economia si piata auto, Kirchhoff a decis sa suspende proiectele de investitii in Romania. In ceea ce priveste relatia cu clientul nostru din Romania, nu am ajuns la niciun acord comercial la finalul negocierilor", a declarat pentru ZF Janusz Sobon, vicepresedinte executiv pentru Europa Centrala si de Est al Kirchhoff Automotive. El a adaugat ca evalueaza piata locala pentru o dezvoltare viitoare, industria auto locala avand nevoie in continuare de largirea bazinului de furnizori.
In urma cu un an si jumatate compania a cerut demararea negocierilor pentru o investitie greenfield in cadrul PIC, alaturi de alti producatori de componente precum Johnson Controls sau Gestamp Automocion, o suprafata de teren pentru constructia fabricii, investitia fiind evaluata initial la 20 mil. euro.
„Planurile noastre erau bazate pe decizia Ford de a investi la Craiova si de a lansa productia unui nou model. Drept unul dintre principalii furnizori Ford, compania dorea sa urmeze constructorul intr-o noua tara si sa creeze o fabrica pentru aprovizionare", a spus Janusz Sobon.
Facilitatea de productie urma sa aiba o suprafata construita de 10.000 de metri patrati si 250 de angajati. Ford va incepe productia la fabrica achizitionata la Craiova in martie 2008 in a doua parte a acestui an, cu modelul Transit, urmand ca in vara anului viitor sa fie asamblat si un model de clasa mica.
Prospectarea pietei locale va fi reluata
„Pentru moment Kirchhoff nu are afaceri in Romania, in afara de cateva contracte de volum mic cu Dacia. Nu pot estima exact cand planurile noastre vor fi reluate deoarece depindem mult de industrie si de clienti", a spus Sobon.
Kirchhoff, care produce structuri de caroserie si de sasiu pentru automobile, urmarea constructia unei fabrici precum cea din Ungaria, de la Esztergom, unde in urma cu mai mult de un an si jumatate a finalizat o noua investitie, de crestere a capacitatii de productie, in valoare de 13,7 mil. euro. Dezvoltarea a fost realizata in urma dublarii productiei fabricii Suzuki din Ungaria, la 300.000 de automobile anual.
„Din pacate, cea mai mare criza din industria auto a inceput la mijlocul anului trecut. Pentru a se adapta la schimbarile din economia mondiala si in particular la mediul din industrie, producatorii auto si furnizorii si-au adaptat planurile. In aceasta situatie
s-au decis reduceri semnificative, amanari, iar in unele cazuri chiar anularea unor programe investitionale", a spus Sobon, care detine si functia de director general al fabricii din Polonia.
Reprezentantii companiei nu au declarat daca vor furniza componente pentru Ford, din alte locuri de productie, in urma anularii constructiei fabricii din Craiova. Industria locala de componente auto s-a dezvoltat puternic in ultimii 5 ani prin investitiile de extindere ale Dacia dar si ale furnizorilor Continental, Ina Schaeffler sau Bosch, care au adus sute de milioane de euro pentru centrele de productie din Romania.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO