Companii

Lanţurile Hilton şi AccorHotels Din România îşi pun siglele pe şase hoteluri în 2017. Investiţia într-o cameră de hotel se ridică la 80.000-100.000 de euro în Bucureşti, dar marile lanţuri preferă să afilieze unităţi deja existente

Autor: Mădălina Dediu Panaete

09.02.2017, 00:08 3035

Investiţia într-o cameră de hotel se ridică la 80.000-100.000 de euro în Bucureşti, dar marile lanţuri preferă să afilieze unităţi deja existente, pe care antreprenorii care le deţin le renovează pentru a se ridica la standardele cerute.

Şase hoteluri vor fi deschise în acest an sub branduri internaţionale, cel mai activ jucător fiind lanţul ame­rican Hilton care şi-a asigurat patru din cele şase inaugurări din 2017, arată o analiză a ZF pe baza da­­­telor furnizate de compania de consultanţă în domeniul ospitalităţii Fivestar Hospitality. Hampton by Hilton la Iaşi, Hilton Garden Inn în Bucureşti, DoubleTree by Hilton în Ploieşti şi Cluj, ibis Styles în Arad şi Mercure în Bucu­reşti sunt cele şase hoteluri deschise în acest an.

Investiţiile totale în aceste hoteluri ajung la 40-50 de milioane de euro şi sunt făcute în marea lor majoritate de antreprenori locali, conform calculelor ZF.

Lanţurile internaţionale au vă­zut po­tenţialul de dezvol­tare pe piaţa locală odată cu creş­terea economică din ulti­mii ani, a numărului de tu­rişti străini, dar şi a gra­dului mic de afiliere, de doar 7% faţă de 22% media europeană.

Radu Enache, acţionar al lan­ţului hotelier Con­ti­nen­tal şi pro­prietarul hote­lu­rilor care func­ţio­nează sub bran­dul Ibis deţinut de AccorHotels, consideră însă că dez­voltarea lan­ţurilor internaţio­na­le pe plan local prin afi­lierea unor unităţi deja existente arată lipsa de ex­perienţă a antreprenorilor în managementul hotelier.

„Eu mă gândesc foarte serios să dezafiliez cele patru hoteluri ale mele pentru că eu reu­şesc să exploatez hotelurile sub sigla Conti­nental, o marcă naţională, în mai bune condiţii şi cu mai puţine cheltuieli decât o face lanţul inter­naţional, cel puţin în această perioadă în care România suferă“, a spus antreprenorul. Conti­nen­tal Hotels cuprinde ho­telul Grand Hotel Con­tinental (5 stele) din Ca­pitală, Continental Fo­rum (4 stele) din Arad, Continental Fo­rum (4 stele) din Oradea. În total, cele 14 unităţi de ca­zare deschise sub bran­durile Continental, Hello Hotels şi Ibis au aproape 2.000 de camere.

Anul trecut gradul de ocupare al hotelurilor din Bucureşti a urcat la 71%, faţă de 68% în anul anterior, iar în afara Capitalei indicatorul a urcat la peste 60% faţă de 57% în anul anterior, conform datelor companiei de cercetare STR Global, citate de Fivestar Hospitality.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO