Companii

Lecţii de responsabilitate socială: parcări de tip “car sharing”, economisirea de energie electrică în malluri şi reducerea apei folosite pentru producţia de Coca- Cola

Lecţii de responsabilitate socială: parcări de tip “car sharing”, economisirea de energie electrică în malluri şi reducerea apei folosite pentru producţia de Coca- Cola

Foto Shuttertock

Autor: Corina Mirea

15.05.2012, 20:59 1135

Toate companiile din statele membre ale Uniunii Europene sunt obligate să raporteze impactul pozitiv sau negativ pe care îl au asupra societăţii, aceasta fiind o consecinţă a pachetului de politici înaintat de Comisia Europeană în anul 2011, potrivit lui Dragoş Dehelean, coordonator al portalului de CSR din România ResponsabilitateSocială.ro. Astfel, marile companii din întreaga lume au fost nevoite în ultimii ani să îşi îndrepte atenţia şi bugetele spre sectorul de CSR (Corporate Social Responsibility) atunci când au elaborat strategiile de business, ca urmare a lipsei de încredere pe care consumatorii o afişează tot mai des cu privire la impactul acţiunilor acestora asupra comunităţilor locale şi mediului.

"Protecţia mediului este importantă nu numai pentru societatea în care trăim, dar şi pentru noi, ca mari companii care, prin strategii de dezvoltare şi sustenabilitate a acestui sector, putem să transformăm această oportunitate într-un factor economic favorabil", a declarat Ingo Nissen, managing director al companiei Sonae Sierra România ce activează pe piaţa de management şi dezvoltare a centrelor comerciale, în cadrul evenimentului European CSR Lessons, organizat astăzi de portalul ResponsabilitateSocială.ro.

Sonae Sierra România este compania care a achiziţionat în 2007 centrul comercial River Plaza din Râmnicu Vâlcea, fiind singurul astfel de complex din ţară care a obţinut un certificat ISO 14001 în managementul de mediu.

Deşi susţine că între România şi Germania, loc în care a coordonat deschiderea unui centru comericial în anul 2009 în apropiere de Frankfurt, care a însemnat o investiţie de 265 de milioane de euro, nu există grad de comparaţie, acesta spune că anumite elemente care au dus la îmbunătăţirea sustenabilităţii respectivului mall pot fi aplicate şi pe piaţa din România, de către oricine.

Economisirea energiei electrice din spaţiile centrelor comerciale în care vizitatorii nu au acces în mod constant, construirea unor parcări pe baza criteriului de ocupare a locurilor din maşină de tip "car sharing", urmărirea traseului de eliminare a deşeurilor până în punctul reciclării lor, montarea unor staţii de transport în comun în faţa complexului sau amenajarea spaţiilor speciale pentru bicilişti sunt doar câteva dintre soluţiile pe care Ingo Nissen le-a implementat în Germania şi le propune companiilor din România pentru a menţine un nivel cât mai bun al sustenabilităţii în ceea ce priveşte impactul pe care acestea le au asupra mediului şi societăţii.

Printre companiile care au aderat la diminuarea impactului negativ asupra mediul se numără şi Coca-Cola HBC România, care a reuşit să reducă consumul de apă pentru fabricarea unui singur litru de produs finit cu până la 50%.

"În prezent, paturile de apă folosite acum aproximativ cinci sau şase ani au fost înlocuite cu un sistem de transportare mai prietenos din punctul de vedere al impactului pe care îl are compania asupra mediului, iar cantităţile de apă folosite în procesul de frabricaţie ajung să fie tratate în proporţie de 100%, trecând printr-un bazin cu peşti care să semnaleze eventualele nereguli şi substanţe toxice persistente la finalul procesului", a spus Laura Sgărcitu, specialist în relaţii cu publicul şi comunicare pentru Coca-Cola HBC România.

Aglaia Ntili, manager al CSE (Center for Sustainability & Excellence), organizaţie globală de consultanţă şi training în domeniul sustenabilităţii, susţine că elementele- cheie pe care ar trebuie să mizeze companiile atunci când doresc o dezvoltare a nivelului de substenabilitate sunt inovaţia, oportunităţie, brand-ul şi marketing-ul.

Pentru a susţine importanţa acestor elemente, Aglaia Ntili a oferit exemplul unei companii greceşti care "în situaţia actuală o duce bine, având o cifră de afaceri de 10 milioane de euro". Prin sesizarea unei "găuri în sistem", compania GAEA a ajuns să fie singurul producător de ulei al cărei fabricaţii nu produce dioxid de carbon. În prezent, aceasta are o rată a exportului de 85%, iar creşterea profitului pe anul trecut este de 25%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO