Companii

Lidl aduce din Polonia primul director executiv al reţelei locale

Lidl aduce din Polonia primul director executiv al reţelei locale

Autor: Cristina Rosca

18.01.2012, 00:06 2801

Retailerul german Lidl, cel mai nou jucător din retailul modern local, îl va numi începând din martie pe Maksymilian Braniecki în funcţia de director executiv al lanţului local de magazine, potrivit unor surse din piaţă.

Polonezul ocupă de circa patru luni poziţiile de director de vânzări şi membru al boardului director în cadrul Lidl România, potrivit contului său de Linked In, reţeaua de socializare dedicată mediului business.

Reprezentanţii Lidl nu au răspuns la solicitarea ZF privind numirea lui Braniecki în funcţia de director executiv.

Maksymilian Braniec­ki a lucrat anterior timp de aproape nouă ani în cadrul Lidl Polonia, unde a ocupat poziţia de director de operaţiuni, potrivit aceleiaşi surse.

Lidl deţine în Polonia peste 500 de magazine, aceasta fiind una dintre cele mai extinse reţele din Europa după cele din Germania şi Franţa, unde exis­tă peste 3.000, respectiv 1.500 de magazine.

Astfel, în Polonia Lidl deţine de patru ori mai multe magazine decât în România, deşi populaţia este de nici două ori mai numeroasă, iar suprafaţa nu cu mult mai mare.

După o experienţă de aproape un deceniu la conducerea operaţiunilor din Polonia, Braniecki a fost transferat în România, unde Lidl este prezent de circa un an. Polonezul care va conduce reţeaua de magazine de tip discount deţine un MBA în strategie de business obţinut la Şcoala de Management din Varşovia.

Numirea lui Braniecki la conducerea operaţiunilor locale ale Lidl vine după un an în care conducerea a fost asigurată de patru persoane: Friedrich Fuchs (preşedintele consiliului de conducere), Gabor Teleki (membru al consiliului de conducere administrativ), Marek Bona (director de achiziţii marfă) şi Sergiu Fala (director de expansiune). Niciunul dintre aceştia nu ocupa însă funcţia de director executiv al reţelei. Mai mult, fiecare dintre solicitările ZF trimise pentru interviuri primea ca răspuns că niciunul dintre şefii operaţiunilor Lidl în România nu este disponibil pentru întâlniri, răspunsurile la întrebările ZF urmând a fi primite din partea retailerului german, fără a fi însă "scoasă în faţă" nicio persoană.

Cel mai extins lanţ din comerţ

Lidl, intrat pe piaţă oficial în urmă cu mai puţin de jumătate de an, a devenit cel mai extins lanţ de comerţ modern din România, cu un total de 130 de unităţi. Potrivit informaţiilor anunţate de companie, mai sunt încă cinci magazine de deschis în acest an.

Retailerul german Lidl a preluat în 2010, de la grupul Tengelmann, reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria. Plus Discount a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009. Cifra de afaceri a companiei a crescut însă anul trecut comparativ cu 2009 de la 1,3 mld. lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro). Reprezentanţii Lidl nu oferă detalii despre vânzările din 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO