Companii

Lidl anunţă primele zece magazine construite de la zero. Şapte noi oraşe apar pe harta nemţilor

Lidl anunţă primele zece magazine construite de la zero. Şapte noi oraşe apar pe harta nemţilor

Autor: Cristi Moga

01.08.2011, 13:29 8054

Reţeaua Plus avea o acoperire semnificativă, în 38 de judeţe dinţară, dar oraşe importante, precum Constanţa sau Zalău, reşedinţede judeţ, nu erau bifate.

Lidlva veni cu magazine şi înaceste localităţi, precum şi în Câmpulung Muscel, Turda, Şcheia(Suceava), Moineşti şi Drăgăşani, de asemenea localităţi noi pentrucompania germană.

Pede altă parte, Lidl va deschide magazine şi în Slatina şiRâmnicu-Vâlcea, unde există deja câte o unitate din "era Plus", întimp ce în Bucureşti va fi deschis cel de-al şaselea magazin încartierul Titan, pe bulevardul Liviu Rebreanu, potrivit uneidecizii a companiei de la jumătatea lunii iulie, publicată înMonitorul Oficial. Reprezentanţii Lidl nu au oferit detalii suplimentare legate de noilemagazine până la închiderea ediţiei.

Luptă strânsă la vârf

Cuzece magazine noi, Lidl ar urma să egaleze reţeaua Penny Market în topulcelor mai extinse reţele de supermarketuri, în condiţiile în carenemţii de la Penny au deschis de la începutul anului un singurmagazin.

Cutoate acestea, ambele companii vor continua să seextindă.

Potrivit in formaţiilor din piaţă, Lidl are circa 30 de terenuripentru viitoare magazine, cum părate pe parcursul ultimilor doiani, în timp ce reprezentanţii Penny au anunţat recent că până lasfârşitul anului vor deschide alte 12 magazine.

Retailul cu politică de discount este de altfel cel mai activsegment de pe piaţa locală în ceea ce priveşte expansiunea, toţijucătorii mari anunţând planuri de zeci de milioane de euro pentrudeschiderea de noi magazine.

Piaţa de retail de discount, în care mai activează şi reţeleprecum Ka u f l a n d (hipermarket cu politică de discount) sauMacro, poate fi evaluată la circa două miliarde de euro, în timp cesegmentul de hipermarketuri, pe care activează Carrefour, Real,Cora şi Auchan, reprezintă o piaţă de 2,5 miliarde de euro.Toateaceste companii mizează pe elementul "preţ" în campaniile deatragere a clienţilor, iar în ultimele luni jucătorii mai vechi înpiaţă au stat cu ochii pe Lidl pentru a vedea strategia de abordarea pieţei.

Cu ce noutăţi a venit Lidl?

Spre deosebire de alte reţele de retail modern care au mărciprivate circa 20% din produse, Lidl a venit cu mult mai multebranduri proprii, precum Pilos (lactate), Baroni (me ze luri) sauCombino (paste), acestea reprezentând circa 80% din oferta de laraft, potrivit estimărilor ZF.

Oparte dintre aceste produse sunt realizate chiar de cătreproducătorii locali, dar sunt şi produse aduse direct de afară, întimp ce brandurile consacrate din industria alimentară suntcomercializate doar "dacă există o cerere mare din parteaclienţilor noştri", potrivit declaraţiilor anterioare alereprezentanţilor Lidl. După deschiderea magazinului din Zalău, Lidlva rămâne cu doar două judeţe neacoperite, respectiv Dolj şiGiurgiu, dar cel mai probabil în decurs de un an vor fi deschiseunităţi şi în aceste zone, în condiţiile în care principaliicompetitori sunt deja acolo.

Prin achiziţia Plus, Lidl a cumpărat în România o afacere cuvenituri de peste 300 de milioane de euro la nivelul anului 2009,cel mai recent an pentru care există date, dar care poate ajunge laîncasări de jumătate de miliard de euro în decurs de doi-trei ani,ţinând cont de strategia de extindere rapidă adoptată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO