Companii

Lidl face supermarket pe locul unui fost depozit Pepsi

21.01.2010, 23:07 360

Producatorul Pepsi Americas vinde un teren de 11.000 de metripatrati situat in sudul Bucurestiului catre compania Lidl Romaniapentru de 3,2 milioane de euro, urmand ca retailerul german saconstruiasca un supermarket.

Potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial, Lidl ar urma saplateasca aproape 285 de euro/metrul patrat de teren situat pestrada Doina, paralela cu strada Progresului si Calea Ferentari dinsectorul 5 al Capitalei.

Germanii de la Lidl investesc de mai multi ani pe piata localaunde au cumparat mai multe terenuri si au in constructie un centrulogistic, iar primele magazine ar putea fi deschise pana lasfarsitul acestui an.

"Terenul de pe strada Doina functiona drept centru dedistributie pentru PepsiAmericas. Dupa inaugurarea, in septembrie2009, a noii fabrici PepsiAmericas din Dragomiresti Vale, pe unteren de 80.000 de metri patrati, toate operatiunile de depozitareau fost mutate in acea unitate. PepsiAmericas a ales sa vanda acestteren deoarece, fiind localizat in interiorul orasului, acesta numai corespunde nevoilor de extindere ale companiei", au motivatreprezentantii Pepsi Americas decizia vanzarii.

Agentul exclusiv al companiei Pepsi in vanzarea terenului a fostfirma de consultanta imobiliara Colliers International.

"Discounterii au fost cei mai activi cumparatori de terenuri inultima perioada. Zona celor de la Pepsi din sectorul 5 este idealapentru o astfel de dezvoltare, prin prisma densitatii mari depopulatie si a expunerii de care beneficiaza", afirmareprezentantii Colliers International. Reprezentantii Lidl nu auoferit niciun fel de informatii pana la inchiderea editiei.

"Pe langa lotul securizat de discounter, din suprafata totala aterenului detinut de Pepsi mai sunt disponibili la vanzareaproximativ 4.000 de metri patrati", au adaugat reprezentantiiColliers.

Una dintre cele mai importante tranzactii cu terenuri realizatein zona Viilor a avut loc in 2006, cand compania spaniola GEA Prasaa cumparat un teren cu o suprafata de 58.000 de metri patratipentru circa 30 de milioane de euro, aproximativ 500 de euro/metrulpatrat. Spaniolii intentionau sa construiasca pe acest teren unansamblu rezidential, dar pana la ora actuala nu au inceput niciunfel de lucrari.

Germanii de la Lidl au adus peste 70 de milioane de euro lacapitalul social al subsidiarei locale, care intentioneaza saopereze in urmatorii ani o retea care ar putea depasi 100 desupermarketuri in orase cu peste 30.000 de locuitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO