Companii

Lucia Morariu, Eximtur: Lansam pachete de weekend pentru a compensa numarul mic de vacante pe litoral

Lucia Morariu, Eximtur: Lansam pachete de weekend pentru a compensa numarul mic de vacante pe litoral

Lucia Morariu, presedintele Eximtur: In acest moment doar 1% din vanzarile noastre sunt realizate online, insa in perioada urmatoare vizam o dezvoltare importanta pe acest segment. Pana acum in Romania erau putini cei care utilizau carti de credit pentru a achizitiona diverse produse, astfel ca o dezvoltare in acest sens nu a fost necesara.

22.01.2007, 18:38 100

Compania Eximtur, unul dintre principalii tour-operatori de pe piata din Romania, a inregistrat anul trecut o scadere de 28% a veniturilor realizate din pachete turistice interne, pana la aproximativ 24% in totalul cifrei de afaceri.
"Vom incerca sa compensam aceasta scadere a volumului vacantelor pe litoral, prin lansarea unor pachete turistice de weekend, destinate in principal clientilor din Bucuresti si din zonele mai apropiate de Marea Neagra", a declarat Lucia Morariu, presedintele Eximtur.
Morariu a mai spus ca singura divizie pentru care in 2007 nu vor exista cresteri importante va fi turismul intern, pe acest segment presedintele Eximtur estimand o stagnare la nivelul anului trecut. "Multi turisti romani sau straini ocolesc litoralul nostru, principalele motive fiind nivelul scazut al calitatii serviciilor si infrastructura, care nu este foarte accesibila", a argumentat ea.
Daca turismul intern va stagna in acest an, principala sursa de dezvoltare a turismului va fi data de cresterea atractivitatii tarii noastre pentru turistii occidentali.
"Dupa aderarea la Uniunea Europeana, Romania a devenit mult mai interesanta pentru vestici, atat pentru cei care vor sa faca afaceri in zona, cat si pentru cei care vin in scop turistic. In acest moment, orasul Sibiu este foarte cautat ca destinatie turistica, in timp ce pentru Bucuresti avem cereri tot mai mari din partea oamenilor de afaceri", a declarat pentru ZF Transilvania, Lucia Morariu.
Integrarea europeana si evenimentele legate de manifestarile Sibiu - capitala culturala europeana au inceput sa genereze schimbari importante mai ales pe domeniul incoming si pe zona turismului de business. Inca din primele saptamani ale acestui an activitatea de ticketing a inregistrat o crestere de 20%, iar aparitia unor noi companii aeriene low-cost va accentua aceasta directie.
"Pe langa companiile aeriene clasice care sunt prezente pe piata din Romania, in ultimii doi ani au intrat pe piata companiile low-cost, care se extind si pe alte zone in afara de Capitala. In plus, noi companii aeriene low-cost si-au anuntat intentia de a se lansa pe piata locala, ceea ce va genera o oferta mai larga si implicit, mai ieftina", a precizat Morariu.
Potrivit informatiilor furnizate de Eximtur doar in primele zile din ianuarie, activitatea de ticketing a inregistrat o crestere de 20%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cele mai multe cereri de bilete venind din partea oamenilor de afaceri, dar si din partea romanilor care vor sa emigreze. Ticketing-ul reprezinta 51% din cifra de afaceri a companiei si, conform propriilor estimari, Eximtur este al treilea jucator in piata pe acest segment.
Reprezentantii companiei Eximtur preconizeaza pentru anul in curs o cifra de afaceri de 33 de milioane de euro, valoarea reprezentand o crestere de 25% fata de 2006, cand acest indicator s-a cifrat la aproximativ 27 de milioane de euro.
Preferintele romanilor pentru destinatiile externe s-au vazut anul trecut mai ales in cresterea sectorului de outgoing. Pentru Eximtur, acest segment a crescut cu 60% anul trecut, iar ponderea acestei divizii s-a majorat de la 15,5% pana la 20% in totalul cifrei de afaceri.
Pentru 2007, conducerea Eximtur estimeaza o crestere de cel putin 30% a acestui domeniu, ca urmare a imbunatatirii nivelului de trai, dar si ca rezultat al evolutiei calitative si cantitative a pachetelor de turism extern.
In 2006, compania Eximtur a realizat o crestere generala de 30% a cifrei de afaceri fata de 2005. Tot anul trecut, agentia de turism clujeana a inregistrat o dublare a vanzarilor de pachete ale grupului TUI, depasind nivelul de doua milioane de euro, in conditiile in care numarul de turisti care au ales aceste sejururi a crescut cu aproape 99%. Peste 5.100 de romani au cumparat sejururi ale concernului TUI prin intermediul Eximtur. Din punct de vedere al destinatiilor, cele mai mari cresteri au fost consemnate de Grecia (160%), Spania (159%), Thailanda (97%), Turcia (56%).
"Evolutia generala a activitatii s-a datorat extinderii numarului de clienti pe pietele noastre traditionale din Transilvania si Banat, dar si cresterii activitatii noastre din Bucuresti, cu peste 80% anul trecut", a precizat Lucia Morariu. Ca o consecinta a dezvoltarii din Capitala, Eximtur va deschide la sfarsitul acestei luni cea de-a doua agentie in Bucuresti.
Planurile de extindere vizeaza, de asemenea, inaugurarea, la sfarsitul acestui an, a celei de-a doua agentii din Cluj-Napoca. Eximtur detine in prezent, 8 agentii proprii, in Cluj, Bucuresti, Oradea, Sibiu, Baia Mare, Arad si doua in Timisoara, iar la nivel national 450 de agentii de turism revand produsele tour-operatorului clujean.
Tot la inceputul acestui an, conducerea companiei intentioneaza sa demareze dezvoltarea diviziei de vanzari online, iar in acest scop, in februarie, va fi lansat un nou modul prin care clientii Eximtur vor putea sa realizeze rezervari si plati pentru pachetele turistice.
"In acest moment doar 1% din vanzarile noastre sunt realizate online, insa in perioada urmatoare vizam o dezvoltare importanta pe acest segment. Pana acum in Romania erau putini cei care utilizau carti de credit pentru a achizitiona diverse produse, astfel ca o dezvoltare in acest sens nu a fost necesara", a marturisit Morariu.
Compania Eximtur este unul din principalii tour-operatori de pe piata locala. Compania s-a lansat pe piata in 1993 si, potrivit informatiilor furnizate de presedintele Eximtur, investitia initiala a fost de aproximativ 100.000 de lei vechi. In prezent, echipa Eximtur numara 91 de persoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO