Companii

Lupta la varf in importul auto: Ford, Renault, Skoda si VW se bat pentru locul intai

11.09.2008, 20:40 47

Ford ar putea atinge in acest an un volum de peste 26.000 de unitati, in conditiile in care vanzarile importatorului Romcar isi mentin ritmul de crestere de peste 30% inregistrat in primele opt luni.
Un astfel de volum ar apropia Ford de prima pozitie in topul marcilor de import, in conditiile in care Skoda si-a micsorat obiectivul la 25.500-26.000 de unitati, iar Renault ar putea incheia anul tot in jurul a 26.000 de masini, dupa scaderile de pana acum.
Romcar, importatorul Ford pe piata locala, a inregistrat in primele opt luni o crestere a vanzarilor de 30% la un total de 16.411 autovehicule, valoare aferenta unei cote de 7% din piata importurilor de autovehicule, potrivit declaratiilor lui Dragos Magdalina, directorul de vanzari al companiei.
"Ne-am propus sa atingem un volum de 26.000 de unitati si sa detinem 10% din piata autovehiculelor de import. Este greu de spus cine va fi numarul 1 la importuri, in conditiile in care competitia devine tot mai stransa", a spus Dragos Magdalina. In acelasi timp Skoda, marca ce a detinut pozitia de lider al importurilor in primele cinci luni, a inregistrat un ritm de crestere in primele opt luni de 10% si un volum de 17.106 unitati, in conditiile in care in 2007 ritmul de crestere era de 12,6%.
Spre deosebire de Ford, Renault si Volkswagen care detin o pozitie importanta si pe segmentul vehiculelor utilitare, prin Ford Transit, Renault Kangoo si VW Caddy, Skoda vinde aproape exclusiv autoturisme, in conditiile in care singura utilitara din portofoliu a inregistrat in primele opt luni vanzari de 100 de unitati. "Obiectivele pentru 2008 sunt de a depasi volumul inregistrat anul trecut si de a mentine pozitia de lider pe piata autoturismelor de import, cu un volum de 26.000 de unitati si o cota de piata de aproximativ 8,5%", a declarat Vlad Rusu, directorul de marca pentru Skoda.
Volkswagen, cea de-a doua cea mai bine vanduta marca de import in 2008, a inregistrat in primele opt luni o crestere de 2%, la un nivel de 17.021 de modele.
Pana la inchiderea editiei vanzarile Renault pentru luna august nu erau disponibile, dar marca franceza a inregistrat in primele sapte luni ale anului o scadere a vanzarilor de aproximativ 20%, la 14.791 de unitati care reprezinta 9,8% din importuri. In cazul in care si in august s-a inregistrat acelasi ritm, in primele opt luni Renault a vandut peste 17.300 de unitati, potrivit ZF.
"Prin lansarea noii generatii a lui Symbol Renault isi va mentine locul intai pe piata marcilor de import, pozitie pe care o detinem de noua ani consecutivi", au spus reprezentantii Renault. Datele de pana acum raportate de cele patru marci arata diferente de mai putin de 700 de unitati la nivel de varf, in conditiile in care in ultimii ani liderul pietei castiga detasat cursa cu urmaritorii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO