Auchan a obţinut anul trecut în România vânzări de 1,1 mld. euro cu un total de 33 de magazine, toate pe formatul hipermarket, arată datele publice. Prin comparaţie, grupul francez a obţinut în Ungaria afaceri de 901 mil. euro cu o reţea de aproape două ori mai redusă. Şi în statul aflat la vest de România Auchan este prezent tot cu formatul mare de magazine, respectiv cu hipermarketuri. Astfel, o analiză simplă, jurnalistică, ce nu ia în calcul vechimea magazinelor sau data lor de deschidere, arată că magazinele din Ungaria au vânzări medii cu circa 30% mai mari decât cele din România.
La polul opus, în Polonia, grupul controlat de familia Mulliez are peste 100 de magazine atât hipermarketuri, cât şi supermarketuri, arată datele din raportul anual al Auchan. În total sunt 76 de hipermarketuri şi 33 de supermarketuri în Polonia, cu vânzări de 2,3 mld. euro.
În total, la nivel mondial, grupul are aproape 2.000 de magazine mari şi mici (aproape la fel de multe pe fiecare din cele două formate), cu afaceri cumulate de 52,8 mld. euro. Astfel, România contribuie cu 2% la totalul businessului, dar este responsabilă pentru doar 1,7% din totalul numărului de magazine ce ia în calcul atât hipermarketurile, cât şi supermarketurile.