Companii

Magazinele Auchan din România au vânzări cu o treime mai mici decât cele din Ungaria

Magazinele Auchan din România au vânzări cu o treime...

Autor: Cristina Roşca

28.09.2017, 19:31 1783

♦ Fiecare hipermarket Auchan în România a avut anul trecut vânzări medii de 33 de milioane de euro, cu aproape o treime mai mici decât cele din Ungaria, unde rulajele au sărit de 47 mil. euro ♦ Pe piaţa locală însă, vânzările per unitate sunt mai mari decât în Polonia, cea mai mare economie din regiune ♦ România contribuie cu 2% la cifra de afaceri totală a grupului Auchan.

Auchan a obţinut anul trecut în România vânzări de 1,1 mld. euro cu un total de 33 de ma­ga­zine, toate pe formatul hiper­market, arată datele pu­blice. Prin compara­ţie, gru­pul francez a obţinut în Ungaria afaceri de 901 mil. euro cu o reţea de aproa­pe două ori mai redusă. Şi în statul aflat la vest de România Auchan este prezent tot cu formatul mare de magazine, respectiv cu hipermarketuri. Astfel, o analiză simplă, jurnalistică, ce nu ia în calcul vechimea maga­zinelor sau data lor de deschidere, arată că magazinele din Ungaria au vânzări medii cu circa 30% mai mari decât cele din România.

La polul opus, în Polonia, grupul con­trolat de familia Mulliez are peste 100 de ma­ga­zine atât hipermarketuri, cât şi super­marketuri, arată datele din raportul anual al Auchan. În total sunt 76 de hipermarketuri şi 33 de supermarketuri în Polonia, cu vânzări de 2,3 mld. euro.

În total, la nivel mondial, grupul are aproape 2.000 de magazine mari şi mici (aproa­pe la fel de multe pe fiecare din cele do­uă formate), cu afaceri cumulate de 52,8 mld. euro. Astfel, România contribuie cu 2% la totalul businessului, dar este respon­sabilă pentru doar 1,7% din totalul numărului de magazine ce ia în calcul atât hipermar­ketu­rile, cât şi supermarketurile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO