Companii

Magazinul Louis Vuitton din hotelul Marriott vinde poşete de 12.000 € pe zi

Magazinul Louis Vuitton din hotelul Marriott vinde poşete de 12.000 € pe zi

Louis Vuitton are magazine în marile capitale ale lumii, iar la nivel local a intrat în iunie 2008, cu un magazin de 130 de metri pătraţi deschis în urma unei investiţii de peste un milion de euro

26.07.2010, 23:15 5682

Gigantul din industria luxului Louis Vuitton a înregistrat ocifră de afaceri de 4,4 mil. euro (18,8 mil. lei) în 2009, înprimul an de prezenţă integrală în România, în creştere cu 51% faţăde 2008, când a înregistrat afaceri de 2,9 mil. euro (10,7 mil.lei), potrivit datelor raportate la Registrul Comerţului.
Profitul companiei, pentru care lucrează 10 angajaţi, s-a ridicatla 500.000 de euro.
Louis Vuitton a intrat la nivel local în iunie 2008, magazinul de130 mp fiind deschis în galeria hotelului de cinci stele Marriottîn urma unei investiţii care depăşeşte un milion de euro. O poşetăLouis Vuitton costă de la 160 de euro şi poate ajunge la 20.000 deeuro, în cazul produselor ediţie limitată sau pe comandă, din pieiexotice, dar acestea nu se comercializează în magazinul din Româniaîn momentul de faţă. În buticul din Bucureşti, unde se maicomercializează şi accesorii şi încălţăminte, cele mai scumpe genţisunt valizele rigide, care ajung la 5.000 de euro.
În comparaţie, magazinul multibrand de lux Mengotti de pe CaleaVictoriei, deschis tot în prima parte a lui 2008 pe piaţaromânească, a vândut în 2009 produse marca Gucci, Prada, Valentino,Dolce & Gabbana, Versace sau Giorgio Armani de 2,8 mil. euro(11,6 mil. lei). Magazinul multibrand are o suprafaţă de pestecinci ori mai mare decât buticul Louis Vuitton şi comercializeazăîmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii de lux.

Luxul rezistă
Segmentul de luxury fashion nu a fost afectat atât de puternic decriza financiară, cum s-a întâmplat cu cel al cărui public-ţintăeste consumatorul cu venituri medii şi peste medii, chiar dacăritmul de creştere a fost puternic încetinit. La finalul anuluitrecut, Andrei Alecu a deschis, cu sprijinul tatălui său, MarianAlecu, fostul director general al McDonald's România, un magazinHugo Boss, după ce compania care deţinea franciza pentru România arenunţat la brand.
"A fost o oportunitate să investim în piaţa de lux. Cine cumpărălux face parte din categoria celor nu foarte loviţi de criză, arestabilitate financiară. Piaţa nu este atât de dezvoltată încât sănu aibă clienţi", a declarat Marian Alecu.
Anul acesta sunt aşteptate două nume mari din industria luxului,Emporio Armani şi Gucci, ambele pe Calea Victoriei. Emporio Armaniva fi adus din această toamnă de Alsa Boutiques, companie caredeţine şi francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, LaPerla, Mariella Burani şi Marela. Pentru Gucci se pregăteşte unspaţiu de 250 mp pe locul fostei braserii de la parterul hoteluluiHilton. Pentru anul viitor, surse din piaţă anunţă şi intrareaBurberry.

325 mil. euro pentru lux
Valoarea pieţei de lux, care include toate segmentele cu excepţiacelui hotelier şi a celui de parfumerie, s-a ridicat în 2009 la 325de milioane de euro, potrivit companiei de consultanţă CPP LuxuryIndustry Management Consultants.
"Cel mai afectat segment este cel auto, iar cel mai ferit deefectele crizei, cel al instrumentelor de scris şi accesorii pentrubărbaţi. Alte segmente mai puţin afectate sunt parfumeria şi SPA",este de părere Oliver Petcu, managing director al companiei deconsultanţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO