Companii

Managerii români cred în afaceri mai mari, dar cu costuri tot mai mici

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Cristina Cuncea

15.04.2013, 00:05 356

Aproape jumătate dintre managerii companiilor din Ro­mânia cred că vor avea afaceri în urcare în acest an, însă majo­ritatea vor continua programele de reducere a costurilor şi vor căuta parteneriate şi alianţe strategice, potrivit unui studiu al PwC.

Directorii de companii din România sunt optimişti cu privire la perspectivele pe termen scurt ale companiilor pe care le conduc, 42% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în capacitatea companiilor lor de a obţine venituri în creştere în următoarele 12 luni.

Rezultatele studiului Global CEO Survey pentru România arată, în schimb, că pe termen mediu şi lung perspectivele de creştere economică din România par foarte atrăgătoare pentru manageri, 60% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în potenţialul companiilor lor de majorare a veniturilor în următorii trei ani.

În ceea ce priveşte identificarea surselor potenţiale de creştere, 33% dintre directorii din România au declarat că principala oportunitate este creşterea organică pe piaţa locală, pe poziţia secundă fiind indicată lansarea de noi produse sau servicii (29%). De asemenea, 18% au identificat ca sursă de creştere fuziunile şi achiziţiile, parteneriatele şi alianţele strategice.

Raportul relevă că principala ameninţare pentru companiile pe care le conduc este, în opinia a 88% dintre manageri, nesiguranţa şi volatilitatea creşterii economice.

Managerii consideră că principalele măsuri pe care trebuie să le ia imediat autorităţile ar trebui să vizeze îmbu­nă­tăţirea infrastructurii (82%), asigurarea stabilităţii sectorului financiar (67%), formarea unei forţe de muncă calificată (44%) şi reducerea sărăciei şi inegalităţilor sociale (33%).

În acelaşi timp, un top al principalelor trei priorităţi de investiţii pe care companiile le au în vedere pentru acest an este format, în ordine, din îmbunătăţirea serviciilor pentru clienţi (55%), creşterea bazei de clienţi (52%) şi îmbunătăţirea eficienţei operaţionale (42%).

Companiile se vor concentra în acest an în special pe menţinerea şi creşterea numărului de clienţi (25%), pe strategia de gestionare a talentelor din companie (22%), dar şi pe atragerea de parteneri în afacerile care le conduc (20%).

Raportul mai relevă că, drept răspuns la recesiune, 96% dintre directorii de companii din România au implementat în ultimele 12 luni un plan de reducere a costurilor. În plus, 36% dintre respondenţi au recurs la externalizarea anumitor procese, iar 31% au intrat în parteneriate sau alianţe strategice.

Activităţile de reducere a costurilor vor fi adoptate şi în următoarele 12 luni, 85% dintre directorii de companii din România declarând că vor recurge la această măsură, iar 44% că vor stabili parteneriate şi alianţe strategice. Totodată, 35% dintre manageri spun că în acest an vor finaliza tranzacţii de fuziuni şi achiziţii pe piaţa locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO