Companii

Marii distribuitori încearcă să-şi securizeze relaţiile cu farmaciile independente: peste 1.800 de unităţi vor fi integrate „sub umbrele“ ale distribuitorilor

Puţine unităţi din România mai folosesc termenul clasic de farmacie pentru a se adresa clienţilor, brandurile au devenit extrem de importante şi în retailul de medicamente.

Puţine unităţi din România mai folosesc termenul clasic de farmacie pentru a se adresa clienţilor, brandurile au devenit extrem de importante şi în retailul de medicamente.

Autor: Georgiana Mihalache

29.05.2017, 20:30 463

Mediplus, Farmexpert şi Farmexim, trei dintre cei mai mari distribuitori de medicamente din piaţă, cu afaceri cumulate de 8,6 mld. lei, au iniţiat programe adresate farmaciilor independente din România, prin care vor să ajungă la parteneriate cu circa 1.800 de farmacii în total până la finalul anului şi să integreze astfel peste 20% din totalul de unităţi din retailul farma.

Distribuitorii Mediplus şi Farmexim fac parte din grupuri care includ şi companii din retailul farmaceutic, prin far­ma­ciile Sensiblu, respectiv Help Net. Doar Farmexepert nu are o reţea inte­gra­tă grupului din care face parte. Astfel, dincolo de farmaciile din grup, distribuitorii merg spre parteneriate cu unităţile independente prin care asigură fluxul de produse în schimbul susţinerii acordate acestor businessuri.

„Deocamdată nu m-am înscris în niciun program pentru că nu văd un beneficiu. Acestea sunt nişte programe prin care distribuitorii îşi asigură nişte vânzări în piaţă, nu sunt neapărat pro­grame de susţinere a farmaciilor inde­pen­dente. Sunt nişte condiţii foarte stric­te acolo. Când semnezi astfel de con­tracte, nu prea poţi lucra cu alţi distri­buitori, or, nu cred că există distri­buitor în România care să acopere toată ga­ma de produse“, a spus pentru ZF Monica Negovan, o farmacistă din Târgu-Mureş, care deţine farmacia Evital, o unitate cu afaceri de 3,6 mil. lei anul trecut. Pe de altă parte, farmaciştii care s-au integrat în astfel de programe vor­besc despre creşterea profitabiliăţii şi re­duceri suplimentare ca principalele beneficii ale parteneriatului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO