Companii

Marii transportatori rutieri de persoane mizează pe creşteri de 10%, dar iau în calcul motive complet diferite

Autor: Liviu Iancu

13.02.2011, 23:38 51

Primii doi transportatori rutieri de persoane din Româniaaşteaptă în acest an o creştere cu peste 10% a afacerilor, darfactorii pe care se bazează companiile de profil sunt completdiferiţi.

Astfel, în timp ce unul dintre ei mizează pe reducerea efectelorcrizei, celălalt ia în calcul tocmai situaţia economică precară,care îi va îndemna pe români să călătorească în căutare de locuride muncă.

"Sperăm într-o majorare a cifrei de afaceri cu circa 10% în2011, pe fondul reducerii efectelor crizei economice", a declaratDaniel Micu, administratorul companiei Atlassib, deţinută de omulde afaceri sibian Ilie Carabulea.

Altassib este liderul pieţei transporturilor rutiere de persoanedin România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 275mil. lei (aproximativ 65 mil. euro), în creştere cu 2,2%.

Plecarea unora, şansa altora

Tot o creştere de peste 10%, dar bazată pe cu totul alteargumente, aşteaptă şi Dragoş Anastasiu, proprietarul companieiEurolines, numărul doi pe piaţa de profil, cu afaceri de 9,5milioane de euro anul trecut. "Credem că cifra de afaceri va creştepe fondul problemelor economice din România. Şansele multora înţară, în ceea ce priveşte locul de muncă, sunt destul de puţine, întimp ce multe ţări centrale şi vest-europene au ieşit din criză şiau nevoie de angajaţi. Cei care nu găsesc în România încep din nousă caute alternativă în exterior. Acesta este factorul principal,la care se adaugă faptul că multe firme mici au probleme îngestionarea propriei afaceri", a declarat Anastasiu.

Dacă reprezentantul Altassib crede că tarifele se vor menţine lanivelul din 2010 în acest an, proprietarul Eurolines estimează ocreştere de minimum 5-10% în acest an, determinată de scumpireacombustibilului. Cu 35 de rute internaţionale deservite de 200 deautocare, Atlassib nu şi-a propus în acest an noi destinaţii,mizând pe extinderea celor existente, prin adăugarea de noi staţiiatât în România, cât şi pe teritoriul statelor de tranzit.

Firma deţinută de Dragoş Anastasiu are 12 rute internaţionale şi30 de autocare proprii, la care se adaugă cele aproximativ 20 alepartenerilor care operează pe cursele şi sub brandul Eurolines.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO