Companii

Mărire şi decădere. Cora, al treilea an de pierderi pentru reţeaua cu cele mai profitabile magazine în 2010

Mărire şi decădere. Cora, al treilea an de pierderi...

Autor: Cristina Roşca

18.07.2016, 00:07 2835

Reţeaua de 11 hipermarketuri Cora România a terminat anul trecut cu pierderi de 40 mil. lei, cu 60% mai mari decât în anul anterior.

De altfel, 2015 a fost al treilea an de pierderi pentru re­tai­ler după ce în 2010 era cel mai profitabil ju­cător din comerţul ali­mentar după rezul­ta­tul net obţinut per magazin.

Ultimii ani şi-au pus amprenta nu doar asupra profitului, ci şi asupra cifrei de afaceri a companiei, care a crescut cu doar 17% în perioada 2008-2015, deşi numărul de magazine a crescut de circa patru ori, de la trei la 11.

Anul trecut cifra de afaceri a com­paniei a avut un avans de sub 1% în contextul în care în 2015 compania a închis un magazin. Totuşi, în 2015 a avut loc reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% începând cu 1 iunie, iar în acest context con­sumul a postat un plus de circa 9%, susţinut de vânzările de alimente şi băuturi. Prin compa­ra­ţie, celelalte reţele din retailul modern au postat creşteri, susţi­nu­te atât de expan­siu­ne, cât şi de revenirea consumului.

Mai mult, Cora este, alături de Real, sin­gurul lanţ de co­merţ modern alimen­tar care raportează pier­deri în 2015, cele do­uă fiind de asemenea re­ţele­le cel mai puţin ex­tinse din România.

Retai­lerul franco-belgian a frânat ex­pansiunea în România încă de la finalul lui 2013 deoarece acţionarii gru­pu­lui erau nemul­ţumiţi de rezultatele financiare, potrivit unor surse din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO