Reţeaua de 11 hipermarketuri Cora România a terminat anul trecut cu pierderi de 40 mil. lei, cu 60% mai mari decât în anul anterior.
De altfel, 2015 a fost al treilea an de pierderi pentru retailer după ce în 2010 era cel mai profitabil jucător din comerţul alimentar după rezultatul net obţinut per magazin.
Ultimii ani şi-au pus amprenta nu doar asupra profitului, ci şi asupra cifrei de afaceri a companiei, care a crescut cu doar 17% în perioada 2008-2015, deşi numărul de magazine a crescut de circa patru ori, de la trei la 11.
Anul trecut cifra de afaceri a companiei a avut un avans de sub 1% în contextul în care în 2015 compania a închis un magazin. Totuşi, în 2015 a avut loc reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% începând cu 1 iunie, iar în acest context consumul a postat un plus de circa 9%, susţinut de vânzările de alimente şi băuturi. Prin comparaţie, celelalte reţele din retailul modern au postat creşteri, susţinute atât de expansiune, cât şi de revenirea consumului.
Mai mult, Cora este, alături de Real, singurul lanţ de comerţ modern alimentar care raportează pierderi în 2015, cele două fiind de asemenea reţelele cel mai puţin extinse din România.
Retailerul franco-belgian a frânat expansiunea în România încă de la finalul lui 2013 deoarece acţionarii grupului erau nemulţumiţi de rezultatele financiare, potrivit unor surse din piaţă.