Companii

Medcenter: Dupa intrarea marilor jucatori vom vorbi despre o competitie reala in servicii medicale

Medcenter: Dupa intrarea marilor jucatori vom vorbi despre o competitie reala in servicii medicale

Florin Balanica, directorul general al Medcenter: In 2008 am reusit sa finalizam doua centre medicale noi in Bucuresti si inca doua in tara. Programul de dezvoltare va continua atat in Bucuresti, cat si in teritoriu, existand posibilitatea ca in acest an sa incepem cateva proiecte internationale.

22.08.2008, 14:17 456

Fondurile necesare vor fi atat proprii, cat si externe, de la banci. "Incepand cu anul 1998, Medcenter a sustinut un program de extindere cu accent atat pe Capitala, cat si pe orasele mari din provincie. Ca urmare a cresterii potentialului pietei, acum doi ani am accelerat ritmul de dezvoltare, respectand un plan care cuprinde patru centre medicale pe an plus punctele de recoltare din teritoriu, adaugand astfel anual retelei sase pana la opt puncte proprii. In 2008 am reusit sa finalizam doua centre medicale noi in Bucuresti, si inca doua in tara. Programul de dezvoltare va continua atat in Bucuresti, cat si in teritoriu, existand posibilitatea ca in acest an sa incepem cateva proiecte internationale", a spus Florin Balanica, directorul general al Medcenter, companie care face parte din grupul Medicarom.
Prima unitate Medcenter a aparut in 1998 la Iasi, iar pasul urmator a fost facut in Bucuresti in 2001. In 2003 a urmat extinderea la Focsani, in 2004, a doua clinica in Bucuresti, in 2005 a fost castigata licitatia pentru externalizarea serviciilor de laborator din Buzau, Braila, Focsani, in 2006 s-au deschis noi clinici la Cluj si Buzau. Medcenter este una dintre putinele retele de clinici care au demarat primele proiecte in provincie, in timp ce restul operatorilor au preferat pentru inceput piata Capitalei.
"In prezent nu suntem interesati de achizitionarea unei clinici deja existente, dar nu excludem acest lucru pe viitor. Din punctul nostru de vedere, brandul Medcenter este destul de cunoscut, astfel incat este mai importanta replicarea modelului nostru de business decat cumpararea unui jucator de pe piata", explica Balanica.
Intr-un centru lucreaza aproximativ 30 de persoane full-time si cel putin 40 de medici colaboratori.
"Planul nostru de dezvoltare cuprinde ambulatorii de specialitate, dar nu excludem peste cativa ani si ideea dezvoltarii unui spital, pentru ca in momentul de fata sunt putine spitale private", a mai spus seful Medcenter.
In ceea ce priveste veniturile generate de provincie, Balanica spune ca sunt superioare celor din Bucuresti.
"Investitiile in deschiderea unui centru sunt structurate in mai multe categorii: in spatiu, in echipamente, in resursele umane, in marketing si notorietate. Cumulat, investitia pentru deschiderea unei unitati Medcenter este de aproximativ un milion de euro, care se amortizeaza intr-un interval de trei-pana la cinci ani', a adaugat Balanica.
In cadrul Medcenter lucreaza aproximativ 500 de oameni, atat in regim full-time, cat si colaboratori.
"Fluctuatia personalului nu este foarte mare in Medcenter, dar trebuie sa recunoastem ca in ultimul timp devine din ce in ce mai dificila identificarea persoanelor potrivite pentru pozitiile cheie din structura noilor centre", spune Balanica.
Anul trecut, Medcenter a demarat un proces de rebranding pentru clinicile pe care le opereaza, proiect pentru care a fost alocat un buget de 300.000-400.000 de euro. "Odata cu schimbarea imaginii si lansarea noului site, am introdus si dosarul medical in format digital, accesibil online, in parteneriat cu Medipedia. Acesta este primul proiect romanesc online de acces prin web la dosarul electronic medical si permite accesarea rezultatelor investigatiilor facute in clinicile Medcenter, la distanta, pe baza de username si parola si dupa respectarea procedurilor de autentificare si securitate", spune Balanica.
Compania lucreaza cu aproximativ 30.000 de abonati si cu toate companiile de asigurari care ofera polite de sanatate.
Anul trecut Medcenter a avut o cifra de afaceri de 8,5 mil. euro, in timp ce bugetul pentru acest an este de 12,5 mil. euro. Dupa primele sase luni, Balanica spune ca rezultatele sunt in linie cu estimarile, adica au fost inregistrate afaceri de peste 6 mil. euro.
"Cifrele noastre depind de cativa factori care sunt dificil de estimat. Partea de asigurari private este unul dintre acesti factori. Dezvoltarea acestei piete si aparitia primelor case de asigurari de sanatate private, in paralel cu stabilirea pachetului de servicii de baza de catre Casa Nationala de Asigurari vor determina stabilirea clara a rolului fiecarui jucator in piata", este de parere Balanica.
In legatura cu piata serviciilor medicale private, seful Medcenter spune ca trebuie sa se apropie de maturitate.
"Acest lucru va insemna stabilizarea pietei. Pe de o parte unii vor fi preluati de furnizori mai mari sau pur si simplu vor disparea nefacand fata, iar pe de alta parte vor aparea marii actori din exterior, care inca asteapta maturizarea pietei. Abia atunci vom putea spune ca exista o reala competitie", sustine Balanica.
Primii cinci jucatori pe piata serviciilor medicale private sunt MedLife, Medicover, Centrul Medical Romar, Medcenter, Centrul Medical Unirea, care impreuna au rulat anul trecut afaceri de peste 50 mil. euro, potrivit anuarului Cei mai mari jucatori din economie, editat de Ziarul Financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO