Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, vrea să deschidă 20 de magazine în luna decembrie, urmând să ajungă la aproape 193 de unităţi la nivel naţional. Trei dintre cele 20 de magazine sunt deja funcţionale de la sfârşitul săptămânii trecute. Din cele 193 de unităţi, în 2012 Mega Image a deschis 89 de magazine, dintre care 37 sub brandul Mega Image şi 52 Shop&Go.
Încă de la intrarea pe piaţă belgienii şi-au concentrat atenţia pe Bucureşti şi judeţul Ilfov, unde au circa 150 de magazine. Retailerul şi-a extins reţeaua până în sud, în judeţul Giurgiu, în nord până la Braşov şi în vest până în judeţul Argeş. La est de Capitală, singurul judeţ unde compania a deschis magazine este Constanţa, fiind ocolite astfel mai săracele judeţe Ialomiţa şi Călăraşi.
Până în prezent retailerul belgian a mizat atât pe deschideri de la zero, cât şi pe achiziţiile reţelelor concurente.
Belgienii de la Mega Image au alocat în acest an un buget de 50 mil. euro pentru deschiderea de noi unităţi, pentru remodelarea unor magazine mai vechi şi pentru proiecte de CSR (corporate social responsability).
Până în prezent retailerul belgian a mizat atât pe deschideri de la zero, cât şi pe achiziţiile reţelelor concurente. La finalul anului trecut a preluat toate cele trei magazine din Bucureşti ale G'Market. Mega Image nu se află însă la prima achiziţie. Astfel, în 2008, Delhaize Group a preluat, prin intermediul subsidiarei Mega Image, toate cele 14 magazine La Fourmi din Bucureşti în schimbul sumei de 18,6 mil. euro.
La sfârşitul anului 2010 belgienii, care deţin cea mai extinsă reţea de supermarketuri din ţară, au cumpărat şi două magazine Primăvara deţinute de omul de afaceri Ion Avram, unul dintre puţinii antreprenori români din comerţ care au rezistat crizei. În prezent reţeaua lui este în insolvenţă, la propria cerere.
Spre deosebire de anii anteriori când a mizat puternic pe supermarketurile Mega Image, în acest an belgienii au decis să parieze pe magazinele de proximitate Shop&Go, mai mici ca suprafaţă şi cu o sortimentaţie mai redusă. Cu Shop&Go, magazine de proximitate de doar câteva zeci de metri pătraţi, Mega Image face concurenţă directă celor circa 70.000 de magazine de bloc şi chioşcuri de pe piaţa locală. Această piaţă este evaluată la 7-8 mld. euro.
Magazinele Shop&Go au o suprafaţă de vânzare de 90 - 150 de metri pătraţi, de până la cinci ori mai mici decât supermarketurile sub brandul Mega Image. Retailerul belgian a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai bine de un deceniu, însă abia în 2010 a fost deschis primul magazin Shop&Go.
Criza financiară nu a oprit nici trendul ascendent al afacerilor Mega Image. Avansul de anul trecut a fost de 37%, până la 288 mil. euro. Anul trecut consumul a scăzut cu circa trei procente, însă în primele nouă luni din acest an a avansat cu circa 4%. Dacă media de vânzări per magazin rămâne relativ constantă, retailerul ar putea ajunge în acest an la afaceri de circa jumătate de miliard de euro în contextul în care reţeaua aproape s-a dublat, potrivit calculelor ZF.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels