Merge pe terenul micilor comercianţi: Carrefour a ajuns la zece magazine Contact, destinate zonei rurale

21 ian 2016 Autor: Cristina Rosca

Grupul francez Carrefour, al doilea cel mai mare comerciant din România după cifra de afaceri din 2014, ultimul an pentru care există date publice, a ajuns la zece magazine în zona rurală sub brandul Contact, potrivit datelor transmise de companie. Acestea sunt deschise în localităţile Hărman (judeţul Braşov), Hârşova (judeţul Constanţa), Iveşti (judeţul Galaţi), Mizil (judeţul Prahova), Feteşti (judeţul Ialomiţa), Pechea (judeţul Galaţi), Lechinţa (judeţul Mureş), Arcalia (judeţul Bistriţa Năsăud), Viişoara (judeţul Cluj) şi Livezile (judeţul Bistriţa Năsăud).

Grupul Carrefour este prezent pe piaţa locală cu circa 190 de magazine sub mai multe formate, precum hipermarketuri, supermarketuri, proximitate sau online. Există de asemenea un format hibrid între discounter şi cash&carry sub brandul Supeco, însă oficialii Carrefour spun că acesta este operat separat. Mai mult, Carrefour a preluat recent cele 86 de supermarketuri Billa din România, însă tranzacţia nu a primit avizul Consiliului Concurenţei.

Sub brandul Contact, la fel ca şi sub Express, sunt deschise magazine de proximitate. Primele sunt destinate zonei rurale, pe când celelalte sunt pentru zona urbană. Compania a anunţat lansarea brandului Contact în vara lui 2014 când deschidea şase unităţi. De atunci expansiunea s-a făcut prudent în contextul în care zona rurală este în continuare aproape exclusiv controlată de jucătorii din comerţul tradiţional. În România, spre deosebire de restul ţărilor din Europa, ponderea populaţiei care trăieşte în mediul rural este de aproape 50%, mult peste nivelul din alte ţări, chiar şi din regiune. Până în prezent reţelele străine s-au extins prudent la sate, unde puterea de cumpărare este mult mai mică. În afară de Carrefour, doar Profi a mai lansat un brand destinat exclusiv zonei rurale, respectiv Loco.

Magazinele Contact sunt deschise doar în franciză, la fel ca şi Express, deci sunt în continuare controlate de antreprenori locali. „Contact reprezintă franciza Carrefour pentru zona rurală şi periurbană, Acest format joacă rolul magazinului universal de pe vremuri, având o sortimentaţie largă, dar nu profundă (nu multe branduri şi varietăţi pentru aceeaşi categorie de produs, n.red.)“, spunea la lansare Andreea Mihai, directorul de marketing al grupului francez.

Magazinele sunt controlate de companiile unor antreprenori locali. Francezii sunt însă cei care aprovizionează magazinele cu marfă, antreprenorii putând să îşi pună însă preţurile finale, stabilindu-şi astfel adaosurile comerciale.

Jucătorii din comerţul modern au atacat în ultimii ani şi mediul rural după ce au acoperit cele mai bune spaţii din zona urbană.

Carrefour a terminat anul 2014 cu afaceri de circa 1,2 mld. euro pe toate formatele.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.01.2016

 
Cuvinte cheie:
carrefour
, magazine
, comercianti
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide