Companii

Metro şi Carrefour intră în luptă directă pentru aceiaşi clienţi

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Cristina Roşca

22.01.2015, 00:07 1458

Cei doi „pionieri“ ai comerţului modern din România - Metro Cash&Carry şi Carrefour - au atacat în ultimul an noi segmente de business în încercarea de a câştiga cotă de piaţă suplimentară, intrând fiecare pe terenul celuilalt. Astfel, Carrefour a ajuns să acopere toate formatele de comerţ, ultimul fiind cash&carry, în timp ce Metro a deschis un magazin test pe formatul de retail.

„Nu există nicio altă modalitate pentru comercianţi să câştige cotă de piaţă suplimentară decât dacă atacă alte formate de comerţ. Piaţa este saturată şi ca să mai poţi creşte trebuie să te reinventezi“, spune un manager de top din comerţul modern.

WikiZF: Profilul companiei Metro Cash&Carry

WikiZF: Profilul companiei Carrefour

Doar anul trecut jucătorii din comerţul modern s-au extins cu aproape 250 de magazine, campionii expansiunii fiind lanţurile de supermarketuri, discount şi magazine de proximitate. La polul opus, jucătorii cash&carry - Metro şi Selgros -  nu au deschis nicio unitate. Nici lanţurile de hiper­marketuri (mai puţin Kaufland) nu se mai extind pe acest format în acelaşi ritm, piaţa fiind deja acoperită în mare parte. În acest context, Metro Cash&Carry a inaugurat primul magazin propriu sub brandul LaDoiPaşi, făcându-şi astfel intrarea pe segmentul comerţului cu amănuntul.

„Metro Cash&Carry nu mai are unde să se extindă pe segmentul său cu magazine de dimensiunea celor deja existente, astfel că are nevoie de un debuşeu (...)“, explică Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company.

La polul opus, Carrefour a devenit prima reţea din comerţul modern care acoperă toate formatele de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO