Companii

Micula: vanzarile grupului European Drinks au crescut cu 20%

03.02.2003, 00:00 97

Grupul European Drinks a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 600 milioane de dolari, in crestere cu 20% fata de 2001, a declarat Ioan Micula, directorul general si unul din patronii grupului.
"Am realizat aceasta crestere pentru ca am facut multe investitii," a spus Micula, fara insa a preciza valoarea acestora. El a mentionat ca acestea au fost directionate in special in industria alimentara, prin intermediul companiei European Food ce face parte din grup. Aceasta companie produce concentrate alimentare si condimente asortate, praf de inghetata, de budinca, pudra da cacao, zahar sub marca Regal, precum si praf de frisca, napolitane, biscuiti, maioneza, mustar si ketch-up.
"O sa finalizam si alte proiecte," a anuntat Micula.
Unul din proictele aflate in lucru in cadrul grupului condus de fratii Ioan si Viorel Micula este o fabrica de bere pe care acestia au anuntat-o inca din vara anului trecut si care, din acest an, ar trebui sa devina functionala.
Ioan Micula afirma ca fabrica va avea o capacitate de 1 milion de hectolitri, iar investitia va fi de 40 de milioane de dolari.
In componenta grupului mai intra divizia European Drinks, care imbuteliaza apele minerale Izvorul Minunilor si bauturile racoritoare Frutti Fresh si Adria, Scandic Distilleries, care fabrica bauturi alcoolice marca Scandic sau Palinca de Bihor si compania de distributie Transilvania General Import Export.
In domeniul apelor minerale, compania are o cota de piata de 50,7%, iar la ape minerale plate o cota de piata de 35%, conform unor studii AC Nielsen. Ca si in celelalte segmente unde este prezent grupul, si pe cel al apelor minerale compania s-a remarcat prin forta de distributie. Aici compania va trebui sa se lupte cu forta de distributie a celor de la Coca-Cola, care anul trecut au achizitionat apele minerale Dorna. Cu Coca-Cola concureaza si pe segmentul racoritoarelor, unde European Drinks, potrivit acelorasi studii, o cota de piata de 52%.
Pe segmentul napolitanelor, compania avea in octombrie 2002 o cota de piata de 46,7% pentru marca Natty, urmata de Nestele, cu 31% si Alka, cu 7,7%. La cereale pentru mic dejun, marca Viva ocupa 46,8%, urmata de Titan, cu 24,6% si Nestle cu 17,4%.
In privinta pastelor, marca Vithalia ocupa, in luna august, o cota de piata de 21,3%, urmata de Pambac, 19,9% si Baneasa, 18,4%.
In privinta bauturilor alcoolice, Scandic Distilleries avea in perioada august-septembrie 2002 o cota de piata de 27,1%, urmata de Prodal Com, cu 8,9% si Prodal 94 cu 5,9%.
"In nici un alt domeniu nu se inregistreaza cresterea pe care o avem in industria alimentara," a spus Micula.
Ioan si Viorel Micula s-au intors in Romania din Suedia, pentru a se ocupa de afaceri ca importatori de produse.
Imediat dupa aceea cei doi frati au creat o societate de distributie, principalul client fiind Coca-Cola, la care au renuntat si-au inceput propria companie in domeniul bauturilor racoritoare.
Dupa ce au investit in productia de sucuri, bauturi si alimente, cei doi se orienteaza acum si in domeniul mass-media. Primul business in acest sens l-a reprezentat publicatia Realitatea Romaneasca, dupa care urmeaza o televiziune, care este posibil sa intre pe piata in acest an.
Micula nu a dorit sa comenteze in privinta datoriilor pe care le-ar avea la stat, spunand doar ca anul trecut grupul sau a platit 2.200 miliarde lei statului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO