Companii

Mike Holmes pleacă de la Pepsi după ce a pus pe picioare fabrica de 85 mil. dolari din Dragomireşti

Mike Holmes pleacă de la Pepsi după ce a pus pe picioare fabrica de 85 mil. dolari din Dragomireşti

Autor: Ioana Mihai

19.10.2010, 23:55 401

Numele lui Mike Holmes, 56 de ani, se leagă de deschiderea celeimai mari fabrici de bău­turi răcoritoare din portofoliul Pepsi depe piaţa românească, o investiţie de 85 de milioane de dolariîntr-un proiect pornit de la zero.

Fabrica a fost inaugurată în toamna anului trecut, lângă Bucureşti,şi a marcat unul dintre elementele cheie ale americanului al căruimandat a început după ce PepsiAmericas a preluat afacerile deîm­buteliere a mărcilor Pepsi pe piaţa ro­mâ­nească. La începutulacestui an, operaţiunile PepsiAmericas la nivel mondial au fostpreluate de PepsiCo, aşa că din martie "Mike Holmes a acceptatrolul temporar de a conduce procesul de integrare al celor douăafaceri în România (snacks şi băuturi), până la venirea unui nougeneral manager pentru România", au declarat pentruBUSINESS Magazinreprezentanţii PepsiCo.
Holmes este un veteran al sistemului Pepsi în care lucrează depeste 34 de ani, iar venirea sa în România a coincis cu iniţiereaunui proiect de investiţii de 150 mil. dolari al americanilor înindustria locală de băuturi răcoritoare.

Funcţia de conducere este preluată de Pavlos Katsivelis, care adeţinut anterior poziţia de director general al filialei PepsiCodin Grecia, în cadrul căreia şi-a început cariera în 2002.Absolvent al Universităţii de Economie şi Afaceri din Atena,Katsivelis a lucrat înainte de PepsiCo-Ivi în cadrul ArthurAndersen şi operatorul de telefonie Wind Telecommunications.
Katsivelis va conduce atât divizia de băuturi răcoritoare, cât şidivizia de snacksuri - Lay's (compania Star Foods).
Povestea sucurilor Pepsi pe piaţa românească a început cu peste 34de ani în urmă, odată cu îmbutelierea acestui suc în cantităţilimitate.
În primii ani de capitalism, Aviad Meitar, de 29 de ani, înparteneriat cu trei investitori din Kentucky, îşi propune sădezvolte în România o afacere în domeniul băuturilor răcoritoare.În cei 16 ani care au urmat, Meitar a construit, împreună cu EliDavidai, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori Pepsi din regiuneaEuropei Centrale şi de Est, iar în 2005-2006 firma a fost cumpăratăde PepsiAmericas într-o tranzacţie de 82 de milioane de dolari,care a inclus însă şi preluarea datoriilor companiei - nu mai puţinde 55 de milioane de dolari.
După primul an în care Mike Holmes s-a aflat în fotoliul deconducere a producătorului mărcilor Pepsi şi Prigat, compania şi-acrescut de peste două ori şi jumătate profitul, până la 33,7milioane de euro. Şi vânzările au crescut de la 153 mil. euro în2006 până la 195 mil. euro în 2007.
Vânzările îmbuteliatorului Pepsi pe piaţa românească au înregistratanul trecut un declin, ajungând la 160 de milioane de euro, faţă de202 milioane de euro în 2008, potrivit datelor de la RegistrulComerţului. În acelaşi interval, profitul companiei a scăzut cu maimult de 50%, de la 37 de milioane de euro (2008) la 16,8 milioanede euro anul trecut.

Citiţi mai multe despre noul şef al Pepsi în numărulviitor al revistei BUSINESS Magazin

Scăderi pe piaţa băuturilor răcoritoare


2009 a fost primul în care companiile din domeniul bunurilor delarg consum au resimţit efectele crizei.
Şi principalul competitor al PepsiCo pe segmentul băuturilorrăcoritoare, Coca-Cola HBC, şi-a văzut volumele vândute scăzând cu12%, iar cifra de afaceri a fost cu 20% mai mică faţă de2008.
Cu minusuri s-a confruntat anul trecut şi compania poloneză TymbarkMaspex, care a raportat o cifră de afaceri de 54,3 milioane deeuro, faţă de 58,4 milioane de euro în 2008.
Piaţa băuturilor răcoritoare, ce cuprinde şi apele minerale, seplasează, conform unor estimări, în jurul valorii de un miliard deeuro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO