Companii

Militari Shopping Center a înregistrat venituri din chirii de aproape 3 mil. de euro în S1

Militari Shopping Center a înregistrat venituri din...

Autor: Andrei Mazurchievici

17.08.2015, 00:00 308

Veniturile brute ale Militari Shopping Center au urcat în prima jumătate a anului cu 2,1%, de la 3,09 milioane de euro la 3,16 milioane de euro.

Centrul comercial din Militari are o suprafaţă total închiriabilă de 54.100 de metri pătraţi, ceea ce reprezintă 4,4% din portofoliul deţinut de Atrium, care se ridică la 1,23 milioane de metri pătraţi.

Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center a crescut în primele şase luni ale anului cu 1,35 milioane de euro, până la 72,06 milioane de euro.

Atrium European Real Estate deţine 82 de centre comerciale în Polonia, Cehia, Slovacia, Rusia, Ungaria, România şi Letonia.

În primele şase luni ale anului, veniturile totale la nivel de grup au fost de 97,86 milioane de euro, în scădere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut, când au fost de 103,05 milioane de euro, se arată în raportul financiar al Atrium European Real Estate.

Cea mai mare scădere din chirii a fost înregistrată în Rusia, unde veniturile au fost de 22,98 de milioane de euro în primul semestru din 2015, faţă de 31,39 anul trecut.

Profitul înainte de impozitare a fost de 33,48 milioane euro, iar după plata taxelor, acesta se situează la 9,96 milioane de euro, în scădere cu 72,4% faţă de perioada similară a anului trecut, când a fost de 36,15 de milioane de euro.

Valoarea totală a celor 82 de proprietăţi deţinute de Atrium European Real Estate este de 2,7 miliarde de euro.

Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 milioane euro. Cel mai mare acţionar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, în timp ce Apollo Global Real Estate, deţine o participaţie de 14%. Gazit Globe a anunţat la începutul anului că vrea să preia şi acţiunile Apollo.

Anul trecut proiectul a fost extins de la o suprafaţă închiriabilă de 53.400 metri pătraţi la 54.100 metri pătraţi, astfel că valoarea de piaţă a Militari Shopping Center a crescut la 70,7 milioane de euro comparativ cu 65,2 milioane de euro în 2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO