Companii

Milli si Napolact au dus la 125 mil. euro vanzarile liderului din lactate

11.02.2009, 00:00 396

Friesland Foods Romania, liderul pietei locale a lactatelor, a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de peste 12%, la aproximativ 462 de milioane de lei (125,6 milioane de euro), usor sub estimarile initiale ale companiei.

"Cresterea a fost datorata in principal unor concepte noi lansate. Principalele marci, Milli si Napolact, au crescut cu 20%, respectiv 26%", au declarat reprezentantii Friesland Foods Romania.
Reprezentantii Friesland planificasera initial pentru anul 2008 o crestere de 15%-20% a afacerilor in lei fata de rezultatele obtinute in 2007, dupa ce in primele cinci luni ale anului trecut, filiala locala a grupului olandez inregistrase un ritm de crestere de 15%. Ritmul de crestere realizat in 2008 este insa mai mare decat cel din 2007, cand Friesland Foods Romania obtinea o cifra de afaceri de 413 mil. lei (123,7 mil. euro), in crestere cu 10,7% in lei. Filiala locala a producatorului olandez Friesland a finalizat bugetul pentru anul acesta din ultimul trimestru al anului trecut, motiv pentru care reprezentantii companiei au luat in calcul un curs leu-euro sub 4 lei.
"La realizarea bugetelor am prevazut o crestere asemanatoare ca si cea de anul trecut", au adaugat reprezentantii Friesland. Aceasta inseamna ca pentru 2009, Friesland Foods Romania a bugetat o crestere de peste 10% a cifrei de afaceri, ceea ce ar putea urca rezultatele producatorului de lactate la peste 500 de milioane de lei la finalul acestui an.
Reprezentantii companiei sustin ca momentan nu iau in calcul pentru 2009 noi disponibilizari, considerand ca forta de munca a companiei este optim dimensionata. In plus, Friesland Foods Romania intentioneaza sa mentina bugetul de investitii din anii precedenti, urmand a finaliza anul acesta investitiile demarate in 2008.
Friesland detine pe plan local cinci fabrici, dupa ce anul trecut a inchis unitatile din Deta si Satu-Mare, pentru eficientizarea activitatii grupului.
Oficialii companiei intentioneaza sa construiasca pe locatiile fostelor fabrici centre logistice zonale, motiv pentru care Friesland a investit anul trecut peste patru milioane de euro in dezvoltarea productiei, vanzarilor si logisticii. Pana in acest moment, terenurile pe care erau situate cele doua fabrici apartin in continuare companiei Friesland Romania.
"Ne mentinem bugetele (n.red- in acest an) pentru ca suntem angajati in modernizarea resurselor alocate partii de operatiuni. De asemenea, bugetele de reclama sunt prevazute sa creasca fata de anii anteriori, pentru a continua sustinerea marcilor noastre cheie", au afirmat acestia.
Cu toate ca in aceasta perioada filialele locale ale multinationalelor tind sa micsoreze sau sa renunte la bugetele de promovare, reprezentantii Friesland sustin ca acestea trebuie mentinute.
"Trebuie sa vedem aceste bugete ca o investitie in ceva ce va veni, nu ca o cheltuiala", sustin reprezentantii Friesland, companie prezenta pe rafturile magazinelor cu brandurile Milli, Napolact si Oke.
Principalii competitori ai Friesland Foods Romania in piata locala a lactatelor, estimata la peste 1,3 miliarde de euro, sunt companiile Danone Romania, LaDorna (achizitionata de Lactalis), Hochland Romania, Albalact si Covalact, dar si filialele multinationalelor recent intrate in piata locala, Tnuva si MŸller.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO