Companii

Ministerul Turismului anunţă angajări de personal pentru noile birouri de promovare turistică

Ministerul Turismului anunţă angajări de personal...

Autor: Bianca Ciocotisan

26.06.2018, 14:41 581

Ministerul Turismului va redeschide 20 de birouri de provorare turistică extrenă, până la finalul anului, urmând ca în urma acestei decizii să fie angajate 56 de persoane, câte doi delegaţi în fiecare punct, a precizat marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Turismului, Bogdan Trif.

„De ieri (n.r.- luni), am urcat pe site-ul ministerului, la Transparenţă publică, modificarea Hotărârii de Guvern ce permite reînfiinţarea birourilor de promovare turistică externă. Ştiţi că în 2017 au fost închise, din punctul meu de vedere a fost o greşeală foarte mare că s-a mers pe această metodă. Dacă nu funcţionau, trebuiau luate măsuri pentru a deveni eficiente. Din păcate, s-a ales închiderea lor, radierea. Ar trebui să treacă o perioadă de timp până să încercăm să le redeschidem. Astfel că, până la sfârşitul anului, vor fi redeschise. Vorbim deja de 20 de astfel de noi puncte de promovare. Mai mult decât atât, în fiecare astfel de punct de promovare o să avem doi oameni. Înainte era unul - total ineficient, pentru că omul respectiv trebuie să plece în concediu, mai are şi concedii medicale, trebuia să facă şi o mulţime raportări, deci nu prea avea timp să se ocupe de relaţia cu touroperatorii în mod deschis”, a precizat Bogdan Trif.

Ministrul Turismului a precizat că va avea loc un „concurs deschis cu nişte criterii transparente, dar - spunem noi - sănătoase, puse la punct cu cei de la MAE, astfel încât să ne asigurăm că oamenii care vin acolo sunt profesionişti şi ştiu să facă treabă”.

„O să fie 56 de posturi, dacă sunt 20x2, deci 40 de posturi pentru promovarea extrenă, care o să lucreze în afară, 10 posturi în intern, pentru că trebuie făcute raportări, proiecte, să ţină direct legătura cu ei, iar 5 posturi vreau să le înfiinţez pentru birouri de promovare internă”, a precizat ministrul Turismului.

Bogdan Trif a mai precizat că în selectarea celor 20 de puncte va fi implicat şi mediul privat, iar deciziile referitoare la aceste birouri se vor lua împreună.

„În selectarea celor 20 de puncte o să fie implicaţi şi cei din mediul privat, adică noi o să avem un studiu în spate în care o să zicem că din studiile noastre au reieşit 120 de oraşe şi o să ne consultăm şi cu cei din mediul privat care o să vină şi ei cu cunoştinţele lor şi, la sfârşit, o să decidem împreună unde o să fie aceste birouri”, a spus ministrul Turismului.

Anul trecut, la sfârşitul lunii mai, ministrul de atunci al Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, pentru MEDIAFAX că a început procedura de închidere a birourile de promovare turistică externă şi că sunt etape de parcurs, de la inventare până la contracte de chirie. Dobre spunea că „până în decembrie (n.n.-2017) se va relua activitatea acestor birouri”.

„Săptămâna viitoare, în cadrul Comitetului Consultativ în Turism, vom discuta despre reorganizarea acestor birouri de promovare externă, în ceea ce priveşte ţările în care trebuie să existe acestea, dar şi extinderea numărului acestora. Vom urmă paşii pentru reorganizarea acestora prin crearea, cu ajutorul Ministerului Muncii, a ataşatului în turism. Apoi continuăm discuţiile cu MAE pentru tot ceea ce este necesar pentru organizarea concursurilor. Ne dorim că până în decembrie oamenii care vor lua concursurile să fie la post”, precizase, în mai 2017, ministrul Mircea-Titus Dobre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO