Dacă în 2008 numărul de angajaţi la 1.000 mp era de 44, la finalul anului trecut scăzuse la 34. De altfel, doar Profi şi Lidl şi-au majorat numărul de angajaţi per 1.000 de metri pătraţi în criză, cu 80% şi respectiv 15%. În cazul celorlalte zece lanţuri declinul variază între 2% la Rewe România şi 52% la Real.
„În lupta pentru profit, în anii de criză, lanţurile din comerţul modern a trebuit să îşi eficientizeze costurile în contextul în care consumul nu a dat semne de revenire. Numărul de angajaţi la 1.000 mp este un parametru elocvent pentru a analiza modul cum reţelele de magazine au lucrat la costuri“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company.
Astfel, cele mai multe companii au continuat să deschidă magazine fără a angaja oameni noi, în timp ce altele, cum este cazul grupului francez Carrefour, şi-au redus numărul de angajaţi deşi şi-au majorat numărul de magazine de patru ori. Jucătorii din comerţul modern sunt unii dintre cei mai mari angajatori din economie, fiecare având peste 3.000 de salariaţi.