Companii

Model de eficientizare a businessului în retail: angajările nu au ţinut pasul cu expansiunea

Model de eficientizare a businessului în retail:...

Autor: Cristina Roşca

13.06.2014, 00:07 5285
Reţelele de comerţ modern, cu afaceri anuale de peste 8 miliarde de euro, şi-au majorat suprafaţa de vânzare cu 77% în criză, însă numărul de angajaţi a crescut doar cu 37%. Astfel, retailerii şi-au triplat în perioada 2008-2013 numărul de magazine până la 1.200, dar au redus cu un sfert numărul de angajaţi la 1.000 de metri pătraţi.

Dacă în 2008 numărul de angajaţi la 1.000 mp era de 44, la finalul anului trecut scăzuse la 34. De altfel, doar Profi şi Lidl şi-au majorat numărul de angajaţi per 1.000 de metri pătraţi în criză, cu 80% şi respectiv 15%. În cazul celorlalte zece lanţuri declinul variază între 2% la Rewe România şi 52% la Real.

„În lupta pentru profit, în anii de criză, lanţurile din comerţul modern a trebuit să îşi eficientizeze costurile în contextul în care consumul nu a dat semne de revenire. Numărul de angajaţi la 1.000 mp este un parametru elocvent pentru a analiza modul cum reţelele de magazine au lucrat la costuri“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company.

Astfel, cele mai multe companii au continuat să deschidă magazine fără a angaja oameni noi, în timp ce altele, cum este cazul grupului francez Carrefour, şi-au redus numărul de angajaţi deşi şi-au majorat numărul de magazine de patru ori. Jucătorii din comerţul modern sunt unii dintre cei mai mari angajatori din economie, fiecare având peste 3.000 de salariaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO