Companii

Mutarea activitatilor logistice din Vest catre Europa de Est atrage un nou gigant: operatorul CEVA

Mutarea activitatilor logistice din Vest catre Europa de Est atrage un nou gigant: operatorul CEVA

John Pattullo, chief executive officer al CEVA Logistics: Cred ca piata din Europa Centrala si de Est va creste foarte mult. Avem clienti care se uita spre aceasta regiune si sunt multe companii care isi transfera activitatea de logistica din Europa de Vest in Europa de Est.

08.10.2008, 19:26 202

"Urmarim sa ne dezvoltam organic pe piata din Romania si pentru urmatorii patru ani nu luam in calcul achizitii. In urmatorii cinci ani am putea ajunge pe piata locala la afaceri intre 50 si 100 de milioane de euro, in functie de modul in care ne vom dezvolta", a spus John Pattullo, chief executive officer al CEVA Logistics. Astfel, spre deosebire de alti competitori precum Schenker, care si-a consolidat prezenta in Romania prin achizitia Romtrans, sau Gefco, care ia de asemenea in calcul achizitii, CEVA Logistics urmareste sa se dezvolte pe cont propriu.

CEVA Logistics, detinuta de fondul de investitii Apollo Management, a preluat operatiunile logistice ale TNT, ca ulterior (in 2007) sa achizitioneze grupul EGL, listat pe bursa americana NASDAQ.
In Romania, CEVA Logistics a intrat in martie 2007, anul trecut inregistrand afaceri de 1,4 milioane de euro. Pentru anul acesta compania vizeaza afaceri de 3,5 milioane de euro, urmand ca in 2009 sa atinga un rulaj de 20 de milioane de euro. Dezvoltarea in Romania va veni pe fondul cresterii pietei si a numarului de clienti ai companiei.
"Intentionam sa asiguram transportul si logistica in Romania pentru o mare parte dintre clientii pe care ii avem la nivel international. Acum lucram pe plan local cu Pirelli si Vodafone si suntem in negocieri cu trei-patru alti potentiali clienti", a spus Patullo. Totodata, compania urmareste sa creasca suprafata de centre logistice, in prezent avand depozite doar in Bucuresti.
CEVA gestioneaza in Capitala 24.000 de metri patrati de spatii de depozitare si intentioneaza sa opereze depozite si in alte orase din tara, precum Timisoara in 2009 sau Constanta la sfarsitul lui 2009 sau inceputul lui 2010.
CEVA opereaza in principal transporturi rutiere in Romania, dar este interesata si de transportul feroviar. Compania nu detine o flota proprie de masini si nici centre logistice. "Acestea sunt subcontractate in prezent, dar in viitor vom investi si in aceste active. Momentan investitiile noaste sunt orientate asupra personalului", a spus directorul executiv al CEVA Logistics. Acest model de business este impartasit si de alte companii din domeniu precum Gefco sau Schenker, care prefera sa subcontracteze o mare parte din serviciile de transport.
Patullo considera ca piata din Romania isi va pastra ritmul de crestere in urmatorii trei-cinci ani, afirmand insa ca evolutia pozitiva depinde de infrastructura si de productivitate.
"In Romania cea mai mare problema este infrastructura pentru ca acelasi serviciu poate fi operat mult mai repede daca drumurile sunt bune. Acest lucru nu ne afecteaza marja de profit. La nivel mondial marja noastra de profit este de circa 5,5%, iar in Romania cred ca ne vom situa la acest nivel", a spus Patullo.
Europa Centrala si de Est inregistreaza o crestere alerta pe partea de logistica si transport, in principal ca urmare a venirii mai multor companii mari care realizeaza investitii in aceasta regiune. "Cred ca piata din Europa Centrala si de Est va creste foarte mult. Avem clienti care se uita spre aceasta regiune si sunt multe companii care isi transfera activitatea de logistica din Europa de Vest in Europa de Est", a afirmat Pattullo, care a precizat ca CEVA va inregistra in acest an in Europa Centrala si de Est o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro, iar pana in 2010 vizeaza un rulaj de 200 de milioane de euro.
Principala tara ca venituri din Europa Centrala si de Est pentru CEVA Logistics este Polonia si este urmata de Ungaria si Slovacia.
Extinderea in aceasta regiune a fost destul de tardiva comparativ cu alti competitori ai sai. Practic, CEVA a inceput dezvoltarea in centrul si estul Europei la sfarsitul lui 2006 - inceputul lui 2007.
"Am intrat atat de tarziu pe piata din Romania pentru ca TNT Logistics, compania din care s-a nascut CEVA Logistics, nu urmarea sa se extinda in Europa Centrala si de Est, in timp ce EGL, companie achizitionata in 2007, avea o prezenta importanta pe piata din America. In momentul in care a fost creata CEVA Logistics ne-am gandit serios la extindere", a explicat Pattullo. CEVA Logistics a raportat in anul fiscal 2007 o cifra de afaceri de 6,3 miliarde de euro, rezultate ce pozitioneaza compania in topul jucatorilor din domeniu pe plan international.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO