În decurs de un deceniu - 2013-2022 - avansul pieţei este estimat la o treime (circa 33%), arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Trendurile demografice au un impact semnificativ asupra vânzărilor de produse pentru copii din România. Numărul de copii cu vârste între 5 şi 9 ani a rămas neschimbat în 2016 faţă de 2015 şi în 2015 faţă de 2014“, spun analiştii Euromonitor.
Piaţa este dominată de branduri străine precum Pepco, Zara şi H & M, dar vin puternic din urmă şi retailerii alimentari.
„Vânzările de haine pentru copii sunt aşteptate să crească în anii ce vor urma. Competiţia va creşte şi ea dat fiind că potenţial este uriaş în perioada analizată (până în 2022 - n.red.).“ Un exemplu în acest sens sunt nu doar retailerii specializaţi - Okaidi sau Cocodrillo - care se extind, ci mai nou şi comercianţii alimentari precum Kaufland, Lidl sau Auchan.
Cea mai recentă mutare pe piaţa hainelor pentru copii este cea a lanţului german de hipermarketuri Kaufland care în urmă cu mai puţin de o lună a lansat o marcă proprie, Kuniboo, prima marcă proprie de îmbrăcăminte a retailerului - aceasta fiind dedicată bebeluşilor şi copiilor de până la şase ani. Această mutare confirmă încă o dată potenţialul pieţei.