Companii

Deşi natalitatea scade, creşterea puterii de cumpărare ridică piaţa de haine pentru copii la aproape 1,6 mld. lei. Piaţa este dominată de Pepco, Zara şi H&M, dar vin puternic din urmă şi retailerii alimentari

Deşi natalitatea scade, creşterea puterii de cumpărare...

Autor: Cristina Roşca

14.08.2018, 00:08 545
Românii cheltuie aproape 1,6 mld. lei pe hainele pentru copii, piaţa fiind în continuă creştere din 2014 şi fiind aşteptată să îşi continue trendul ascendent până în 2022. Creşterea puterii de cumpărare a reuşit astfel să contrabalanseze sporul natural negativ, semn că deşi sunt mai puţini copii, aceştia sunt îmbrăcaţi mai bine - mai scump sau au mai multe haine în dulap.

În decurs de un deceniu - 2013-2022 - avansul pieţei este estimat la o treime (circa 33%), arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Trendurile demografice au un impact semnificativ asupra vânzărilor de produse pentru copii din România. Numărul de copii cu vârste între 5 şi 9 ani a rămas neschimbat în 2016 faţă de 2015 şi în 2015 faţă de 2014“, spun analiştii Euromonitor.

Piaţa este dominată de branduri străine precum Pepco, Zara şi H & M, dar vin puternic din urmă şi retailerii alimentari.

„Vânzările de haine pentru copii sunt aşteptate să crească în anii ce vor urma. Competiţia va creşte şi ea dat fiind că potenţial este uriaş în perioada analizată (până în 2022 - n.red.).“ Un exemplu în acest sens sunt nu doar retailerii specia­lizaţi - Okaidi sau Cocodrillo - care se extind, ci mai nou şi comercianţii alimentari precum Kaufland, Lidl sau Auchan.

Cea mai recentă mutare pe piaţa hainelor pentru copii este cea a lanţului german de hipermarketuri Kaufland care în urmă cu mai puţin de o lună a lansat o marcă proprie, Kuniboo, prima marcă proprie de îmbrăcăminte a retailerului - aceasta fiind dedicată bebeluşilor şi copiilor de până la şase ani. Această mutare confirmă încă o dată potenţialul pieţei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO