Omul de afaceri Claudiu Necşulescu, proprietarul Jidvei, unul dintre marii producători de vin de pe piaţa locală, spune că vânzările vor rămâne în proporţie de peste 90% concentrate pe piaţa internă, deoarece exporturile sunt dependente de factori pe care o companie nu îi poate controla, cum ar fi cei politici.
„Pentru producătorii români atenţia majoră trebuie să rămână piaţa internă, care este cea mai sigură. Vinul este un produs puternic legat de imaginea de ţară şi cât timp imaginea nostră în afară nu este una care să reflecte realităţile, vinul ajunge să fie penalizat, nu din cauza calităţii sau a a preţului, ci din cauza originii şi imaginii. Este un produs ce nu se poate disocia sub nicio formă de locul de producţie deoarece prin etichetare eşti obligat să menţionezi originea“, a afirmat el într-un interviu acordat Ziarului Financiar.
Cu toate că se află pe locul şase în Europa din punctul de vedere al producţiei de vin, România nu este o forţă şi în export având o concurenţă puternică din state precum Franţa, Italia sau Spania.