Companii

Nemţii de la Kaufland au ajuns la 100 de magazine după cele 11 deschise în acest an

Nemţii de la Kaufland au ajuns la 100 de magazine după...

Autor: Cristina Roşca

07.11.2014, 00:04 284

Retailerul german Kaufland, liderul comerţului modern, cu afaceri de peste 1,6 mld. euro anul trecut, a ajuns la o reţea de 100 de hipermarketuri în România după ce a deschis doar în acest an 11 unităţi, ultima fiind cea din cartierul Drumul Taberei din Capitală.

Germanii nu se opresc însă aici, până la finalul anului urmând a mai fi deschisă cel puţin o unitate nouă, tot în cartierul Drumul Taberei, în zona Valea Oltului.  Kaufland va fi astfel primul lanţ de hipermarketuri care va ajunge la 10 magazine în Capitală, în contextul în care concurenţii de la Carrefour au nouă, la fel şi francezii de la Auchan. Cora are patru magazine în Bucureşti, iar Real niciunul.

Planurile germanilor pentru Capitală nu se opresc însă aici, peste 4-5 ani în Bucureşti vor fi 17-18 hipermarketuri Kaufland, potrivit unor surse apropiate companiei. De asemenea, magazinele vor fi poziţionate în inima cartierelor dormitor, astfel că românii nu vor mai fi nevoiţi să ia maşina să meargă la shopping, potrivit aceleiaşi surse.

WikiZF: Profilul companieiKaufland

În 2014-2015 s-a schimbat focusul germanilor de la oraşele mici şi medii la oraşele mari unde cifra de afaceri per magazin este mai mare.

Fiecare magazin Kaufland a avut anul trecut vânzări de 18,5 mil. euro, în creştere cu 3% faţă de 2012, potrivit calculelor ZF care nu ţin cont de data de deschidere a magazinelor. Cele mai mari vânzări ale lanţului le au magazinele din Bucureşti, cu afaceri anuale de 33-34 mil. euro, potrivit datelor din piaţă.

WikiZF: Profilul companieiCarrefour

WikiZF: Profilul companieiAuchan

Cu o reţea de 100 de magazine, Kaufland este de departe cel mai extins lanţ de hipermarketuri din România, următorii clasaţi fiind Auchan cu 31 de unităţi şi Carrefour cu 27.

Spre deosebire de celelalte lanţuri de hipermarketuri însă care au deschis în Bucureşti cam o treime din totalul magazinelor, Kaufland a pariat şi pe localităţi mai mici. Celelalte lanţuri au deschis magazine în special în oraşele de peste 100.000 de locuitori, în timp ce Kaufland a mers şi către Gherla din judeţul Cluj, cu o populaţie de 20.000 de locuitori. Pentru fiecare tip de oraş nemţii adaptează suprafaţa magazinelor, la Gherla fiind deschisă o unitate de 2.000 mp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO