Companii

Nemţii de la LIDL au deschis primele şantiere şi se pregătesc să împânzească ţara cu magazine ieftine

Nemţii de la LIDL au deschis primele şantiere şi se pregătesc să împânzească ţara cu magazine ieftine
30.06.2010, 23:32 2028

Gigantul LIDL, care se luptă cu Aldi pentru supremaţie pe piaţaeuropeană a discounterelor, a anunţat demararea lucrărilor laprimele sale magazine din România. Cu 25 de terenuri pregătitepentru şantiere, germanii nu scapă nicio regiune.

Retailerul are pregătite 25 de terenuri pentru ridicareaprimelor magazine LIDL, potrivit datelor furnizate de autorităţilelocale, pe lângă cele 100 de unităţi Plus preluate la începutulacestui an de la grupul Tengelmann.

Germanii au adus până acum peste 70 de milioane de euro lacapitalul social al subsidiarei locale LIDL România, iarmajoritatea oraşelor în care au obţinut autorizaţii de urbanism saude construire sunt localităţi cu mai puţin de 100.000 delocuitori.

Recent, compania a deschis şantiere pe o parte din acesteterenuri.

"Putem confirma faptul că am demarat construirea primelormagazine şi a centrului logistic de pe piaţa locală. Nu am stabilitdata pentru primele deschideri, însă putem preciza că acestea nuvor avea loc în 2010", au declarat reprezentanţii LIDL România.

Cel mai probabil, lansarea reţelei la nivel local va avea locanul viitor. În luna februarie, când a anunţat achiziţia reţelelorde discountere Plus din România şi Bulgaria, compania nu aveademarate încă şantiere pe piaţa locală.

LIDL a primit autorizaţii de la primării chiar şi după anunţulsemnării tranzacţiei de achiziţionare a reţelei Plus, printre celemai noi zone pregătite pentru demararea şantierelor fiind oraşeleMangalia din judeţul Constanţa sau Moineşti (Bacău).

Ridicarea unui magazin îi costă 200-500 de mii deeuro

Valoarea investiţiei în construirea unei unităţi este de 1-2mil. lei (240.000- 480.000 de euro), potrivit datelor comunicate deretailer autorităţilor locale. Investiţia totală în deschidereaunui magazin ar putea ajunge la un milion de euro, valoare similarăproiectelor de extindere ale Penny Market, cel mai mare competitoral său din România.

Cea mai scumpă zonă bifată pe lista LIDL ar putea fi terenul dinBucureşti achiziţionat la începutul lui 2010 de la producătorulPepsi Americas, pentru suma de 3,2 mil. euro.

Ţinând cont însă de suprafaţa acestuia de 11.000 de metripătraţi, terenul ar putea fi folosit ca amplasament atât pentru unmagazin, cât şi pentru spaţii de depozitare.

Centrul logistic va fi însă în Chiajna, în aceeaşi zonă în caregermanii au construit o clădire de birouri.

Peste jumătate din oraşele vizate au un maagazinPlus

Reprezentanţii LIDL România au declarat anterior preluăriiretailerului Plus că expansiunea reţelei vizează localităţile cupeste 30.000 de locuitori.

În 15 din cele 25 de zone din lista centralizată de ZF, germaniide la LIDL şi-au asigurat deja prezenţa odată cu preluarea reţeleiPlus. În restul oraşelor vizate activează deja pe piaţă PennyMarket, principalul competitor al LIDL şi liderul segmentului dediscountere după vânzările raportate de retaileri pe 2009.

Preluarea reţelei locale Plus de către LIDL a fost cea mai maretranzacţie din retailul alimentar; surse din piaţă spun că germaniiau plătit aproximativ 200 mil. euro pentru achiziţia celor 96 deunităţi operate de Tengelmann pe segmentul discountereloralimentare. Magazinele Plus au avut anul trecut vânzări de 369 mil.euro, cu circa 2.000 de angajaţi.

Cine este LIDL

Retailerul LIDL este deţinut de grupul LIDL & Schwarz, careoperează la nivel local şi hipermarketurile cu discountKaufland.

Cele două divizii au intrat în România pentru prima dată în anul2003, însă germanii au mizat în primii ani doar pe extindereaKaufland.

Primul magazin Kaufland de pe piaţa locală a fost inaugurat întoamna lui 2005. În anul următor, grupul a amânat pe termennedefinit planurile de lansare ale LIDL în România, unul dintremotivele acestei decizii fiind preţul ridicat al terenurilor,conform datelor de pe piaţă de la acea dată. În 2007, surse dincadrul reţelei declarau pentru Mediafax că au fost reluateplanurile de extindere ale LIDL pe piaţa locală, ţinta finală fiinddezvoltarea unui lanţ de 150 de unităţi.

Grupul LIDL & Schwarz, cu rulaje anuale de zeci de miliardede euro, se situeză pe locul al 5-lea în clasamentul celor mai mariretaileri la nivel global realizat de Deloitte în 2010. Pe primeletrei poziţii se află Walmart, Carrefour şi Metro.

LIDL aşteaptă OK-ul Concurenţei pentru preluareaPlus

Comisia Europeană (CE) a transferat către consiliile concurenţeidin România şi Bulgaria procedura de evaluare a achiziţieimagazinelor Plus din cele două ţări de către grupul LIDL, potrivitunui anunţ al executivului Uniunii Europene. "Verdictul" va fi datîn cel mult 30 de zile de la data primirii tuturor informaţiilor dela cele două companii implicate în tranzacţie, potrivitreprezentanţilor autorităţii locale de concurenţă.

Pe piaţa retailului alimentar cu discount activează şi reţeauade magazine MiniMax, deţinută de investitori austrieci. Retaileruloperează în prezent 31 de unităţi, 8 dintre acestea fiind amplasateîn oraşe care figurează pe harta LIDL creionată de ZF - Urziceni,Slatina (2 magazine), Arad, Paşcani, Hunedoara, Brăila şiPaşcani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO