Anunţul vine la numai două luni de când Metro a anunţat că închide magazinul din Brăila din cauza puterii de cumpărare slabe.
Fondul sud-african de investiţii NEPI va extinde centrul comercial Brăila Mall, urmărind să ajungă la o suprafaţă totală de peste 57.000 de metri pătraţi până la sfârşitul acestui an. Modernizarea a început cu recondiţionarea galeriei Carrefour, unde lucrările vor fi finalizate în luna martie. Totodată, au fost iniţiate lucrările pentru extinderea zonelor de food court şi divertisment, iar galeria de retail va fi recondiţionată treptat în perioada mai-noiembrie.
„Obiectivul acestei investiţii este de a aduce clienţilor noştri din sud-estul ţării în perioada următoare mai multe opţiuni de cumpărături şi de petrecere a timpului liber, prin îmbogăţirea mixului de magazine şi restaurante cu branduri de renume naţional şi internaţional“, spune Tiberiu Smaranda, director executiv al NEPI.
Brăila Mall este deţinut de fondul de investiţii sud-african New Europe Property Investment (NEPI) şi este situat în satul Vărsătura, comuna Chişcani.
Decizia luată de NEPI de extindere a mallului din Brăila este surprinzătoare, în condiţiile în care retailerul Metro a închis la începutul acestui an magazinul din Brăila, motivând că mediul economic nu a evoluat potrivit aşteptărilor, iar puterea de cumpărare s-a dovedit a fi slab dezvoltată.
În Brăila, unul dintre cele mai sărace judeţe din România, unde companiile au afaceri totale de 7,5 mld. lei anual, unde salariul mediu net este de 1.300 de lei (1.800 de lei este media naţională), iar rata şomajului este de 7% (media este de 4,9%), au fost semne ale vânzărilor slabe din comerţ încă din 2009. Atunci, mallul Armonia Brăila cu chiriaşi precum Carrefour sau Flanco s-a închis, iar cinci ani mai târziu se încerca transformarea lui în centru de producţie. Tot în Brăila a existat şi un hipermarket PIC, închis în 2009.