Companii

Niculae Duşu, Celco: Mesajele incoerente din partea guvernării au creat haos în criză

Niculae Duşu, Celco: Mesajele incoerente din partea...

Autor: Ioan Dornescu

06.07.2015, 00:06 269

Omul de afaceri Niculae Duşu, acţionar al producătorului constănţean de BCA, adezivi şi var Celco, spune că în ciuda situaţiei economico - politice fluctuante, care a creat nesiguranţă pentru investitori şi consumatori, compania a traversat cu bine anii de criză, focusându-se pe extinderea portofoliului, prin investiţii semnificative în producţie, scrie revista ZF Business Construct în ediţia din iunie, într-un articol dedicat antreprenorilor locali din industria materialelor de construcţii.

„Perioada anilor de criză s-a caracterizat printr-o fluctuaţie permanentă a livrărilor de produse Celco. Principalul obstacol l-a constituit lipsa de coerenţă a mesajelor publice transmise de către guvernare, fapt care a determinat un haos în sistemul bancar, în sistemul fiscal (taxe şi impozite), cu consecinţe evidente în mediul de afaceri“, a spus Duşu.

Concurenţa din ce în ce mai acerbă, cauzată de supraproducţia de materiale de zidărie, şi cererea scăzută pentru construcţii noi a împins producătorii să-şi modernizeze tehnologiile de fa­bri­caţie, pentru a corespunde cerinţelor impuse de UE, dar şi exigenţelor tot mai mari ale beneficiarilor pentru produse sustenabile şi eficiente.

Un al doilea element încurajator în această perioadă a fost scurtarea termenelor de încasare, fapt care a redus riscul contractual printr-un rulaj mai rapid al banilor. Perioada crizei a însemnat redu­cerea forţată a volumului pro­ducţiei şi al livrărilor cantitative, precum şi reduceri de preţuri, cu impact în cifra de afaceri şi asupra marjelor de profit. Intrarea în incapacitate de plată a mai multor distribuitori a generat datorii, cu un grad de recuperare mult mai greoi.

Revenirea pieţei construcţiilor la nivelul anilor 2007-2008 este foarte puţin probabilă în viitorul apropiat, consideră Duşu, care o vede totuşi posibilă doar în condiţiile unei legislaţii şi fiscalităţi constante şi predictibile.

„Capacităţile instalate în România pentru materiale de zidărie (BCA şi cărămidă) însumează 5 milioane mc producţie anuală, dar piaţa a putut absorbi doar 60-70%. Este foarte puţin probabil ca cererea să mai ajungă să fie acoperitoare pentru toate capacităţile de producţie. Un boom economic similar celui din anii 2007 - 2008 se întâmplă, de cele mai multe ori, o singură dată în ţările emergente“, a mai spus Duşu.

Producătorii de materiale de zidărie se bazează doar pe piaţa locală, având în vedere că exporturile nu sunt rentabile din cauza costurilor mari de transport.

Afacerile companiei au avansat cu 11% anul trecut, la 92,6 milioane lei (21 milioane euro), potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO