Brandul de modă Nissa, un business românesc de familie, realizează pe pieţele externe circa 20% din totalul businessului, însă acţionarii companiei vor ca în următorii ani ponderea să urce la peste 50%.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri, Denisa Radian, unul dintre acţionarii businessului, spune că anul trecut a scăzut uşor, fără a oferi cifre. În 2014, ultimul pentru care există date, compania Demiuma Comimpex care operează businessul a obţinut afaceri de 45 mil. lei.
„Sperăm la un avans de 10% în acest an, însă vom vedea la finalul verii. Până acum businessul este constant la nivelul din 2016.“
Hainele realizate sub acest brand sunt vândute deja în circa 70 de magazine multibrand din ţări precum Franţa, Liban, Dubai, Marea Britanie, Rusia sau SUA, însă pe toate pieţele externe unde compania este prezentă lucrează doar prin parteneri, agenţi sau distribuitori. Compania se gândeşte să deschidă şi primele magazine proprii pe pieţele din Europa.
„Obiectivul nostru a rămas acelaşi, ca în următorii ani pieţele externe să aibă o contribuţie majoritară la business. Este un proces dificil, însă mergem înainte cu paşi mici.“
Denisa Radian spune că pentru magazine proprii sunt luate în considerare doar pieţele europene, unde cadrul fiscal este favorabil şi unde birocraţia tranzitului este mai mică.
„În total suntem prezenţi prin distribuitori şi agenţi pe zece pieţe. Mai sunt însă şi alte câteva unde avem clienţi direcţi, însă aici comenzile sunt mult mai mici.“ În România compania are 13 magazine.