Companii

Noile modele Dacia Logan dau si mai mult de lucru furnizorilor locali

19.09.2005, 22:27 106

Lansarea pe piata a modelului Logan echipat cu motor diesel a creat noi oportunitati pentru furnizorii locali ai Dacia-Renault, astfel ca o parte din acestia au demarat programe de investitii care sa le permita sa se adapteze la cerintele firmei franceze.

Compania bistriteana Rombat, furnizor traditional de baterii pentru Dacia, a investit aproximativ doua milioane de euro in tehnologii pentru producerea bateriilor care vor echipa si noul model Logan.

Potrivit oficialilor firmei, noile baterii, cu aliaj din plumb - calciu, reprezinta o noutate pe piata autohtona.

"In Romania nu exista momentan producator care sa lucreze dupa aceasta tehnologie, toate bateriile care au in interior aliajul plumb - calciu fiind aduse din import", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Repede, directorul general al Rombat.

Potrivit acestuia, investitiile in tehnologia de fabricatie a noilor baterii nu au fost facute in mod special pentru noile modele Logan, cat si in urma cererii de pe piata.

"Noul acumulator are o autodescarcare mai lenta, deoarece este etans. Durata lui de viata este de peste patru ani, iar daca utilizatorul il intretine in mod corespunzator, acest timp se poate dubla", a mai declarat directorul Rombat.

Compania livreaza anual catre Dacia-Renault aproximativ 15% din totalul productiei. Circa 19% din productie este exportata in prezent mai ales in Franta, Portugalia, dar si in Ungaria, Rusia sau Bulgaria, restul comercializandu-se pe piata interna.

Fabrica din Bistrita a avut anul trecut o cifra de afaceri de 21 de milioane de euro, iar pentru anul acesta asteapta 24 de milioane de euro.

La inceputul anului, oficialii Rombat estimau ca vor livra circa 150.000 de baterii pentru autoturismele produse la Pitesti.

Schimbari s-au produs si la nivelul producatorului timisorean de spume poliuretanice Spumotim, care se pregateste si el pentru lansarea unor noi produse pentru Logan pe motorina si break.

Compania timisoreana va fabrica scaunele pentru noile modele care vor fi lansate pe piata in aceasta toamna.

"Momentan, suntem in etapa de omologare, normala pentru orice nou proiect, iar daca totul va fi conform standardelor Renault, in cateva luni vom demara productia", a declarat pentru ZF Transilvania Elena Ratcu manager financiar in cadrul firmei.

Oficialii firmei nu au dorit sa ofere mai multe detalii cu privire la investitiile necesare modificarii matritelor pentru noile scaune, dar au declarat ca tehnologia va fi achizitionata integral din Franta.

Compania timisoreana a inregistrat o crestere de 20% a cifrei de afaceri pe primele sase luni ale anului, fata de aceeasi perioada din 2004. Oficialii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 12 milioane de euro si un profit de 8,7%.

Alti furnizori traditionali ai Dacia, cum este compania Sinterom Cluj, care produce piese pentru sistemul de franare si pentru stergatoarele de parbriz, spun ca nu vor avea nevoie de investitii suplimentare pentru a continua colaborarea cu Dacia-Renault pentru noul model.

"Tot ceea ce producem pentru Dacia Logan va ramane neschimbat. Nu am primit pana acum solicitari din partea oficialilor Renault pentru a opera modificari la produsele livrate de noi", a declarat Marcel Leonte, director general al Sinterom Cluj.

In primele sase luni ale anului, Sinterom a realizat o cifra de afaceri de 11,41 milioane de lei (3,23 milioane de euro), cu 6,7% mai mica decat in prima jumatate a anului 2004, in special din cauza deprecierii euro. Potrivit oficialilor firmei, colaborarea cu Renault reprezinta 20% din cifra de afaceri a fabricii de piese sinterizate din cadrul companiei si 8% din vanzarile totale ale Sinterom.

Si reprezentantii Compa Sibiu, care sunt furnizori de arcuri pentru fabrica de la Pitesti, spun ca vor sa extinda aceasta colaborare.

"Suntem in negocieri cu reprezentantii Dacia-Renault pentru a extinde portofoliul de produse pe care le livram catre acestia", a declarat Tiberiu Bucur, directorul de marketing si vanzari al companiei din Sibiu.

El nu a dorit sa precizeze care vor fi noile repere pe care compania intentioneaza sa le livreze producatorului de automobile, dar a precizat ca acestea vor fi destinate exclusiv echiparii modelelor Dacia Logan pe benzina si motorina.

Dincolo de furnizorii locali, producatorul de automobile de la Pitesti colaboreaza si cu parteneri straini care au urmat Renault in Romania. In prezent, 14 dintre furnizorii principali sunt implantati pe platforma Dacia, precum Auto Chassis International (ACI) - tren fata si spate, Valeo - cablaje electrice, Euro APS - plansa de bord sau Johnson Controls - scaune.

Investitiile acestor companii sunt evaluate de oficialii Dacia-Renault la 700 de milioane de euro. anca.rif@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO