Companii

Noul CEO al hotelului Radisson SAS: 65-70% din venituri vin din contractele corporate

Noul CEO al Radisson SAS: 65-70% din venituri vin din contractele corporate

Yilmaz Yildirimlar, director general al Radisson SAS : In acest moment cel mai negru scenariu este ca piata sa ramana la nivelul lunilor ianuarie si februarie

17.02.2009, 18:55 111

"Pastrez viziunea fostului manager potrivit careia hotelul sa ajunga lider de piata, dar acest lucru nu stiu daca se va intampla in 2009. Un hotel are nevoie de trei ani pentru a-si atinge varful, iar Radisson SAS este de circa jumatate de an pe piata", a spus Yilmaz Yildirimlar, care a preluat pozitia de manager al hotelului de la Torbjorn Bodin.

Bodin afirma la inceputul anului trecut ca obiectivul Radisson SAS este de a deveni lider de piata inca din primul an de functionare completa.
In prezent, pozitia de lider pe piata hoteliera este ocupata de JW Marriott, care ruleaza afaceri de peste 40 mil. euro. De altfel, JW Marriott era pana la deschiderea de anul trecut a Radisson SAS si cel mai mare hotel de pe piata, cu 402 camere. Radisson SAS are o capacitate de 424 de camere. Radisson SAS nu si-a facut public obiectivul de venituri sau tinta de grad de ocupare pentru acest an, iar reprezentantii companiei nu au oferit date despre rezultatele obtinute in 2008, primul an de prezenta locala a unitatii.
"Am incheiat foarte multe contracte corporate in ciuda crizei economice. Ne asteptam ca acestea sa genereze 65-70% din venituri, daca includem si conferintele. Consider ca acest procent este unul sanatos si momentan ne propunem sa il mentinem", a spus Yildirimlar.
Printre primele decizii luate de Yildirimlar, 41 de ani, de cand a sosit la conducerea hotelului se numara optimizarea activitatii, care a inclus si reducerea numarului de angajati.
"Contextul economic se schimba si este necesar sa optimizezi activitatea. Optimizarea a fost prima decizie pe care am luat-o ca manager la Radisson SAS si a inclus si renuntarea la anumite posturi. Incercam sa reducem costurile, dar in acelasi timp trebuie sa ne pastram nivelul serviciilor", a spus managerul Radisson SAS.
Hotelul are in prezent circa 300 de angajati, cu 15% mai putini fata de luna martie a anului trecut, dupa ce o parte din salariatii care au plecat nu au mai fost inlocuiti, in luna februarie a acestui an restructurandu-se alte 19 posturi.
La doua luni de la deschiderea oficiala, respectiv in luna noiembrie, fostul manager al hotelului a afirmat ca gradul de ocupare se situa la circa 50%, sub estimarile initiale. De asemenea, in prima luna din an intreaga piata hoteliera s-a confruntat cu un grad de ocupare scazut, de 40%-50%.
Gradul de ocupare scazut a fost contracarat partial de o evolutie buna a segmentului de food & beverages. "Partea de food & beverages asigura in acest moment 35%-40% din veniturile hotelului, insa situatia ideala este sa crestem ponderea cazarii pana la 65%-70%. Intr-adevar in cazul nostru segmentul de food & beverages este mai putin afectat de criza", a spus Yildirimlar, care s-a confruntat cu efectele crizei si in Marea Britanie, fiind timp de doi ani manager al Radisson SAS Manchester Airport.
"Va fi un an greu pentru piata hoteliera, care parcurge o perioada dificila peste tot in Europa. Acelasi lucru l-am remarcat si in Marea Britanie. Londra a fost mai putin afectata, insa in celelalte orase s-au resimtit efectele crizei", a spus managerul Radisson SAS, care vede o revenire a pietei in aprilie.
"Ne asteptam ca in luna aprilie piata sa isi revina, dar e foarte greu sa estimam cu exactitate ce se va intampla. In acest moment cel mai negru scenariu este ca piata sa ramana la nivelul lunilor ianuarie si februarie".
Desi hotelierii de pe piata nu au anuntat pana in prezent scaderea preturilor, acestia au afirmat ca ofera anumite bonusuri la contractele corporate si ca isi vor modifica politica tarifara in functie de evolutia pietei.
"Ne uitam constant la schimbarile de pe piata si ne adaptam inclusiv in ceea ce priveste politica de preturi. Piata evolueaza foarte repede, deci nu putem spune daca in trei luni va fi acelasi nivel al tarifelor. Depinde, bineinteles, de cerere si de oferta", a afirmat si managerul Radisson SAS. Pe piata locala Radisson SAS concureaza atat cu JW Marriott, cat si cu Hilton, InterContinental, Crowne Plaza sau Howard Johnson.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO