Companii

Noul Duster, un pariu de 3,6 miliarde de euro pe uzina de la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu

27.11.2017, 00:07 4617

Producţia uzinei de la Mioveni ar putea creşte spre 400.000 de unităţi anul viitor.

Cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster, cel mai scump mo­del asamblat la Mioveni şi care reprezintă în acest mo­ment peste 60% din producţia uzinei, poate aduce 3,6 mld. euro anual în România şi poate duce Automobile Dacia la afaceri anuale de peste 5 mld. euro, faţă de 4,6 mld. euro anul trecut. Anual producţia de Duster s-a clasat la circa 180.000 de unităţi, iar cu noul model estimările sunt ca volumele să treacă de 200.000 de unităţi anual. Mai mult, surse din cadrul Dacia spun că pentru prima dată în ultimii zece ani Grupul Renault ia în calcul creşterea capacităţii de producţie a uzinei dincolo de pragul de 350.000 de unităţi pentru a face faţă cererilor pentru noul Duster dar şi pentru celelalte modele din gama Dacia. Acest lucru va pune o presiune imensă pe infrastructura rutieră şi feroviară a României, în contextul în care numărul de kilometri de drum rapid ce trebuia des­chişi circulaţiei anul acesta au scăzut de la 90 la 45, iar tre­nurile circulă cu o viteză medie similară cu a unei biciclete din cauza lipsei investiţiilor. Preţul mediu al modelelor Duster va continua să crească odată ce noua generaţie vine încă de la început cu o nouă versiune de top, iar în premieră, un automobil Dacia va ajunge la peste 20.000 de euro cu TVA pe piaţa locală şi chiar 22.000 de euro în Franţa. Astfel, preţul mediu va creşte de la circa 15.000 -16.000 de euro cu TVA în prezent, spre 18.000 de euro. “Estimăm că o treime din vânzările noului Duster la nivel european vor fi din versiunea de top Prestige. Am avut foarte multe cereri pentru climatizare automată spre exemplu. Clienţii cumpără Duster pentru că vor să economisească, iar ce economisesc, cheltuiesc pe echipamente”, explică Francois Mariotte, directorul de vânzări şi marketing pentru marca Dacia în cadrul Grupului Renault. Versiunea de bază a Duster are misiunea doar de a atrage atenţie asupra modelului, în timp ce vânzările acesteia sunt aproape inexistente deoarece extrem de puţini clienţi cumpără în Europa un automobil nou fără aer condiţionat. În România preţul de pornire pentru noul Duster este de 12.350 de euro cu TVA, iar în versiunea de top, Prestige, Duster ajunge la 18.750 de euro cu motorizare diesel de 110 CP şi tracţiune integrală. Cu toate opţionalele, inclusiv cu tapiţerie din piele naturală, acces pe bază de card, preţul ajunge la puţin peste 20.000 de euro. Uzina Dacia va fi în continuare singura ce va asambla modelul Duster sub sigla autohtonă pentru cele 44 de pieţe, cât şi pentru unele pieţe unde va fi vândut începând de anul viitor sub sigla Renault precum Ucraina, Egipt sau ţări din Orientul Mijlociu precum Israel. Duster este considerat de francezi un automobil 100% românesc, fiind proiectat aproape integral în România în birourile Renault Technologie Roumanie din North Gate, din Pipera, în timp ce testele au fost realizate la Titu, în timp ce producţia este realizată numai la Mioveni. Din 2004 Dacia a vândut în total 5 milioane de automobile, produse la Mioveni, Tanger şi Casablanca. Dintre acestea, prima generaţie a Duster reprezintă 1,1 milioane de unităţi. Dacă se ia în calcul şi modelul Renault Duster, vândut şi produs în Rusia, India şi America de Sud, atunci în total Duster a ajuns la un total de 2 milioane de unităţi. Pe piaţa locală Duster a înregistrat vânzări de peste 50.000 de unităţi din 2010 şi până în acest an s-au vândut local 50.000 de unităţi – echivalentul a circa trei-patru luni de producţie dintr-un singur an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO