Companii

„O economie deşteaptă se bazează pe producţie şi pe export, nu pe consum“

Jan Glas, managing partner al companiei de consultanţă şi audit TPA Horwath România: Sunt convins că dacă nu existau România şi Bulgaria, dar şi celelalte ţări din Est, Europa de Vest era acum un dezastru economic. Uitaţi-vă în jur! Câţi români sunt în străinătate şi lucrează acolo, câţi străini lucrează aici. Câte firme au găsit aici producţia care a făcut firma proprie din ţara lor să supravieţuiască.

Jan Glas, managing partner al companiei de consultanţă şi audit TPA Horwath România: Sunt convins că dacă nu existau România şi Bulgaria, dar şi celelalte ţări din Est, Europa de Vest era acum un dezastru economic. Uitaţi-vă în jur! Câţi români sunt în străinătate şi lucrează acolo, câţi străini lucrează aici. Câte firme au găsit aici producţia care a făcut firma proprie din ţara lor să supravieţuiască.

Autor: Ioana David

08.08.2014, 20:03 857

Jan Glas, managing partner al companiei de consultanţă şi audit TPA Horwath Ro­mâ­nia, este de părere că România şi-a dez­voltat economia „invers“, plecând de la con­sum, când de fapt mişcarea inteligentă era cre­area unei economii bazate pe producţie şi pe export. În România, consumul a ajuns să con­tribuie cu aproape 80% la formarea PIB-ului, cu mult peste media europeană.

„O economie deşteaptă se bazează pe pro­ducţie şi export şi nu pe consum. Consu­mul este următorul pas. Într-un fel noi (Ro­mânia - n. red.) am dez­voltat economia invers. Am început să consu­măm în loc să creăm o bogăţie care este apoi consumată“, a spus Jan Glas.

De origine belgiană, Glas a venit în Ro­mânia în urmă cu 17 ani, iniţial ca angajat al unei firme de consultanţă pentru ca ulterior să pună bazele propriei afaceri, în care i-a atras mai târziu pe austriecii de la TPA Horwath. Anul trecut, businessul local al TPA Horwath a fost de 3,5 mil. euro, iar pentru 2014 aşteaptă o creştere de 5%.

 

România prin ochii unui străin

Belgianul, care a surprins toate etapele dez­voltării economice, este de părere că două eve­nimente au marcat dezvoltarea econo­mi­că a României: venirea Renault şi Carrefour, respectiv intrarea în Uniunea Europeană şi NATO.

„Momentul în care Renault a preluat Dacia a fost un semn clar pe plan interna­ţio­nal că România era pregătită să primească in­ves­titori de tipul multinaţionalelor, dar şi in­ves­titori oportunişti. Iar Carrefour a fost exem­plu de dezvoltare în retail. (…) Dar Car­refour a fost doar un semn. Au urmat şi alţii.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO