Producătorul de suplimente alimentare Alevia din Fălticeni, judeţul Suceava, vrea să atace pieţele externe cu cele 170 de produse pe care le are în portofoliu, după ce a ajuns deja în peste 4.000 de farmacii şi magazine din România.
„Am început deja colaborarea cu parteneri din Moldova şi în viitor vizăm ţări precum Bulgaria, Polonia, Ungaria, Slovenia şi Slovacia“, a declarat Florin Mitocaru, directorul general al Alevia.
El a preluat afacerea cu suplimente alimentare de la părinţi în urmă cu 13 ani, compania fiind fondată în 1994. Aceştia au început iniţial cu zece produse, însă portofoliul companiei a crescut treptat până la circa 170 de suplimente şi ceaiuri.
Florin Mitocaru îşi aminteşte că în anii ’90 românii nu ştiau foarte multe despre suplimente alimentare. În prezent, această piaţă depăşeşte 200 milioane de euro la preţ de raft, potrivit datelor ZF.
Fabrica din Fălticeni are o suprafaţă de 2.000 de metri pătrăţi şi o capacitate anuală de producţie de patru milioane de unităţi, care cuprinde suplimente alimentare şi ceaiuri. Alevia a avut anul trecut o cifră de afaceri de 20 de milioane de lei (circa 4,5 mil. euro) şi peste 140 de angajaţi. Producătorul avea un rulaj de 1,6 mil. euro şi doar 46 de angajaţi în 2008.