Companii

O familie de antreprenori din Timisoara se extinde puternic in retailul de mobila. Si-au propus sa duca brandul Casa Rusu la Budapesta

O familie de antreprenori din Timisoara se extinde puternic in retailul de mobila. Si-au propus sa duca brandul Casa Rusu la Budapesta

Cristian Rusu, 32 de ani, detine 10% din actiunile producatorului de mobila. El spune ca „in tara noastra, noi ar trebui sa dictam. E greu sa gandesti produse noi cand esti importator. E bine ca fiecare (antreprenor - n. red.) sa-si poata controla activitatea de la inceput la sfarsit. Noi producem, noi transportam. Nu am externalizat niciun serviciu”.

18.05.2010, 00:00 3125

Familia Rusu, care controleaza producatorul de mobila RusSavitar din Timisoara, cu afaceri de 20 mil. euro, are in plan inacest an deschiderea a cinci magazine, in urma unor investitiiestimate la peste un milion de euro, in conditiile in careproprietarii au intrat in retailul de mobila abia anul trecut.

Actionarii, sotii Dorica si Iordache Rusu (care detin fiecare40% din actiuni) si fiii Cristian si Raimond Rusu (10% din actiunifiecare), analizeaza si posibilitatea ca in noiembrie sa facaprimul pas in afara tarii prin deschiderea unei unitati laBudapesta.

Divizia de retail opereaza sub brandul Casa Rusu, care va fifolosit si pentru unitatea de la Budapesta.

"Mergem pe orase mari, precum Targu Mures, Constanta, apoiintentia este sa venim din nou la Bucuresti. Dureaza doua - treiluni pana ajungem la un consens (cu dezvoltatorii - n. red.). Inafara tarii, primul magazin ar putea fi la Budapesta, in noiembrieanul acesta", a spus Cristian Rusu, director general al Casa Rusu.El a adaugat faptul ca nu sunt locatii concrete in acestmoment.

Afaceri de 22 de milioane de euro dinmobila

Campania a fost o prezenta extrem de discreta pana acum, iardeclaratiile au fost facute cu ocazia inaugurarii oficiale aprimului magazin din Bucuresti, deschis in cadrul Vitantis ShoppingCenter in urma unor investitii de 0,5 mil. euro. Anterior spatiul afost ocupat de un magazin detinut de Mobila Bontas, firmacontrolata de Alexandru si Veronica Bontas.

Rus Savitar estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 22mil. euro, in crestere cu 10% comparativ cu nivelul din 2009. Acestnivel al afacerilor incadreaza compania in top zece jucatori dinpiata locala de mobila.

Anul trecut, Rus Savitar a avut o marja a profitului de 8-10%,la jumatate comparativ cu cea din 2008.

"Inainte sa vin in sudul Bucurestiului mi s-a spus ca suntprobleme, ca este o zona saturata, insa am simtit ca merge foartebine", a adaugat Rusu. Compania opereaza noua magazine in tara, iarin primele trei zile de functionare vanzarile unitatii dinBucuresti au atins 200.000 de euro, potrivit lui Cristian Rusu,"mult peste estimarile initiale". "Pentru publicitatea in Bucurestiam investit aproximativ 150.000 de euro, dar nu cred ca am investitsuficient. Romanul nu intelege ca trebuie sa bagi bani ca sa facibani", a spus Cristian Rusu.

Rusu, 32 de ani, spune ca numarul angajatilor companiei ar puteaajunge la 400 de oameni la finalul acestui an comparativ cu 360 inprezent. Firma nu are exporturi, iar Rusu afirma ca ar putea sa fieinteresat de piata externa, dar ca in prezent conditiile puse departenerii straini sunt extrem de dure pentru romani, ajungand sila contracte de 100 de pagini.

Cum a intrat Rus Savitar in topul producatorilor demobila

Sotii Rusu au pus bazele firmei in 1994, iar timp de mai multiani activitatea s-a concentrat pe importul si distributia demobila. In 2000, conducerea a fost preluata de Cristian Rusu, iarin 2005 s-a realizat o prima investitie intr-o unitate de productiemobila din PAL.

Ulterior in 2007 actionarii au demarat proiectul pentru o a douafabrica, finalizata in 2008, in urma unei investitii de peste 11mil. euro.

"In tara noastra, noi ar trebui sa dictam. E greu sa gandestiproduse noi cand esti importator. E bine ca fiecare (antreprenor -n.red.) sa-si poata controla activitatea de la inceput la sfarsit.Noi producem, noi transportam. Nu am externalizat niciun serviciu",a adaugat Cristian Rusu.

In 2009, cand piata a inceput sa cada, firma a decis sainvesteasca in Casa Rusu, reteaua proprie de magazine. "Strategiade dezvoltare nu a fost geografica, ci necesara. Am mers in zoneleunde erau probleme".

El a dat exemplul orasului Sibiu, unde prin alte magazinevanzarile erau de 300.000 de lei anual, iar in februarie ladeschiderea magazinului propriu, vanzarile au fost de 300.000 delei in prima zi. "Ne-am dat seama ca ceilalti nu si-au facut treabasi ne-am desteptat. Am fi stat multi ani si am fi vandut in spatelealtora".

Clienti si competitori

Rus Savitar livreaza si catre reteaua de bricolaj Dedeman, darsi catre mai multe hipermarketuri, insa numarul acestor contracte ascazut. Livrarile catre Dedeman s-au situat anul trecut la circa 5mil. euro.

In retailul de mobila, o piata de sub 1 mld. euro anual, CasaRusu se pozitioneaza pe segmentul scazut de pret. Principaliijucatori din industria de mobila sunt Mobexpert, IKEA, kika,Italsofa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO