Companii

O platforma profesionista de vanzare de flori ajunge la 15.000 euro

O platforma profesionista de vanzare de flori ajunge la 15.000 euro

Publicitatea pe motoarele de cautare este cea mai eficienta metoda de promovare a florariilor online

10.03.2009, 00:00 2158

"Ca orice segment de pe piata online din Romania, vanzarea de flori si aranjamente florale este inca la inceput de drum, dar se afla in curs de dezvoltare si consolidare", spune Mircea Scarlatescu, cofondatorul firmei Esol Expert care detine floraria online FlorilaBucuresti.ro, ce activeaza pe piata din luna martie a anului 2007.

Compania a avut costuri reduse la inceputul activitatii, pentru ca finantarea a fost asigurata de FitYourBusiness Romania, companie care ofera servicii de dezvoltare web, aflata tot in proprietatea lui Mircea Scarlatescu. "Investitia initiala a constat in dezvoltarea platformei tehnice si angajarea personalului. O platforma profesionista de vanzare de flori poate costa de la 3.000 la 15.000 de euro, in functie de cerinte si de optiunile dorite", a declarat Scarlatescu.
Efectuarea unor studii de piata, cautarea de parteneri si furnizori de servicii, precum si dezvoltarea platformei tehnice care sta la baza florariei online au fost pasii pe care i-au parcurs antreprenorii pentru deschiderea acestei afaceri.
Membrii echipei care lucreaza in companie au varsta cuprinsa intre 25 si 27 de ani. "Toti angajatii au experienta in vanzari si in proiectarea si implementarea campaniilor de promovare in mediul online", a adaugat el. Compania are patru angajati permanenti si colaboratori in web design, promovare si distributie.
Scarlatescu sustine ca una din principalele metode de promovare a florariei virtuale a fost publicitatea pe motoarele de cautare. "Aceasta este cea mai eficienta metoda pentru orice magazin online din orice domeniu de activitate", a precizat el.
Preturile produselor livrate de floraria online se incadreaza intre 100 si 2.000 de lei si variaza in functie de pachetele solicitate, discounturile acordate si de marimea comenzii.
Esol Expert, compania care administreaza site-ul florariei virtuale, a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 54.000 de euro, conform site-ului Ministerului de Finante. Vanzarile companiei cresc in principal in perioada de dinaintea sarbatorilor religioase, dar si in lunile de primavara. "In 2007, cifra de afaceri a inregistrat o crestere accentuata mai ales in ultimele luni ale anului", sustine Scarlatescu.
Marja de profit estimata de antreprenor este intre 15 si 45%, deoarece variaza in functie de tipul produselor livrate si de sezonul in care exista mai multe vanzari, ceea ce determina si o oscilare a preturilor oferite de furnizori.
Printre dificultatile cu care se confrunta fondatorii companiei se afla gasirea furnizorilor, serviciile slabe ale companiilor de curierat, precum si gasirea unui personal calificat. "Una din cele mai importante probleme intampinate de noi, si consider ca este o problema generalizata in comertul romanesc, este gasirea unor furnizori cu raportare automata de stocuri. O alta problema apare atunci cand livrarea produselor trebuie sa se faca rapid, oferta si serviciile companiilor de curierat fiind inca o problema. Tot o problema o reprezinta si gasirea de forta de munca, mai ales cea calificata in domeniul nostru", spune Scarlatescu.
Pentru ca vanzarile florariei oscileaza in functie de anumite perioade, in intervalul iulie-august are loc o scadere a numarului de clienti, sustine antreprenorul. "Cresterea numarului de clienti are loc in special in perioada februarie-martie, dar si spre finalul anului, atunci cand numarul de clienti creste din nou", a adaugat el.
Pentru dezvoltarea viitoare a companiei, in urmatorii doi sau trei ani, echipa manageriala intentioneaza sa atraga un partener in afacere, care sa asigure extinderea nationala si regionala a companiei. "Ne-am setat o serie de indicatori pe care dorim sa-i atingem cat mai curand si avem si tinte pentru urmatorii doi-trei ani. Dorim atragerea unui partener strategic in afacere care sa ne ofere atat bazele dezvoltarii nationale, dar si regionale (pe termen lung)", afirma fondatorul FlorilaBucuresti.ro.
FloriinTimisoara.ro este o alta florarie virtuala, infiintata in luna februarie a anului trecut de catre Calin Muresan. "Am lansat floraria inainte de Valentine's Day ca sa prindem valul vanzarilor care au loc in perioada de varf pentru aceasta nisa. Nu am reusit, nu am fost indexati la timp in motoarele de cautare si prin urmare vizitele pe site au fost foarte putine", a declarat el. Cu toate acestea, au existat cateva comenzi care l-au determinat sa continue activitatea.
La numai 30 de ani, antreprenorul s-a hotarat sa inceapa o afacere intr-un domeniu nou pentru piata din Romania. "30 de ani sunt multi cand vorbim de internet si prea putini cand vorbim despre experienta in businessul pe internet", a explicat el.
Ideea acestei afaceri a provenit de la un antreprenor care activa deja in domeniu si care dorea sa-si extinda afacerea. "Aveam un bun prieten in Constanta care incerca la acea vreme sa creeze in fiecare oras din tara cate o florarie, alcatuind astfel o mare retea de florarii locale. Asa a pornit afacere", a adaugat el.
Deocamdata, Calin Muresan nu intentioneaza sa extinda afacerea si pe piata florariilor offline. "Este un business online, cu targetare online si care deocamdata se pastreaza online", a explicat el. Cu toate acestea, antreprenorul a constatat ca exista probabilitatea ca afacerea sa se extinda si pe piata offline, dar "va avea rolul de a oferi o platforma logistica mai buna pentru vanzarile online, iar vanzarea pentru afacerea offline sa fie doar una de sustinere". Numarul vanzarilor din floraria virtuala este influentat si de sarbatorile religioase, de evenimentele sociale si culturale.
Preturile produselor oferite de FlorilaTimisoara.ro variaza intre 2,3 si 260 euro. "FloriinTimisoara.ro este florarie online locala. Asa a pornit pe piata si nu are planuri, cel putin nu in viitorul apropiat, pentru a-si schimba aria de acoperire pentru livrarile de flori. Am plecat intotdeauna pe calitate, promtitudine si ce e mai important la livrarea de flori, prospetimea si durabilitatea produselor. Livram doar flori proaspete, naturale si care se pastreaza cat mai mult in vaza sau aranjament", a adaugat el.
Antreprenorul a precizat ca floraria se adreseaza unor clienti tineri, care stiu sa utilizeze noile tehnologii. El sustine ca majoritatea celor care cumpara produse din floraria virtuala au venituri medii si peste medii.
Printre clientii florariei virtuale se afla romanii plecati in afara tarii. "Prin noi pot sa spuna "La multi ani!", "Te iubesc!", sau "Felicitari!" celor dragi, a explicat el. Antreprenorul sustine ca 50% din clienti provin din alte judete in afara de Timis.
Daca initial floraria avea un singur angajat, acum exista patru persoane care lucreaza permanent in cadrul companiei. "Ulterior, floraria a fuzionat cu o firma partenera, care detine si alte magazine online ce activeaza in domenii diferite de vanzarea de flori si a ajuns sa foloseasca forta de munca disponibila in firma partenera", a precizat el.
Calin Muresan sustine ca, la inceputul activitatii sale, mai exista pe piata o florarie online, dar care avea un target diferit.
"Acum exista cel putin sapte florarii care fac livrare la domiciliu si activeaza online, iar eu cred ca numarul lor este in crestere. Concurenta exista si a existat si in momentul lansarii, si e foarte bine sa existe. Ne determina pe noi sa avem servicii mai bune, sa evoluam mai mult si sa ne apropiem mai mult de clientii nostri", a mentionat el.
Investitia initiala a fost finantata de catre antreprenorul florariei din Constanta, iar investitiile ulterioare au fost sustinute din profit, bani folositi pentru imbunatatirea serviciilor si a platformei online.
Antreprenorul sustine ca cifra de afaceri a crescut dupa ce a fuzionat cu firma partenera, iar pentru 2009 estimeaza o cifra de afaceri de peste 100.000 de euro.
"Profitul va depinde foarte mult de evolutia economica actuala. In martie si aprilie ne asteptam ca vanzarile sa isi revina usor catre normal", a adaugat el.
Gasirea furnizorilor a fost principala problema cu care s-a confruntat antreprenorul. "Sa gasesti furnizori care sa ofere produse de calitate, la timp si care sa ramana astfel este cel mai greu", sustine Muresan.
Evolutia viitoare a companiei include dezvoltarea la nivel national a firmei, cu mentinerea aceluiasi specific. "Pentru ca internetul ajunge sa fie la propriu si la figurat o extensie a fiecaruia dintre noi, nu ne putem baza decat pe un trend crescator", a explicat el.
Piata de vanzari de flori online este estimata anual la cateva sute de mii de euro, iar perioada cuprinsa intre 1-8 martie poate aduce vanzari de cateva zeci de mii de euro, care le egaleaza pe cele din tot restul anului.
 
FlorilaBucuresti.ro
 
  • Cofondator: Mircea Scarlatescu
  • Infiintata in martie 2007
  • Preturi: intre 100 si 2.000 lei
  • Cifra de afaceri in 2007: aproximativ 54.000 de euro
  • Marja de profit estimata : intre 15 si 45%
  • Numar angajati: 4 plus colaboratori in web design, promovare si distributie
  • Investitie initiala: dezvoltarea platformei tehnice si angajarea personalului
  • O platforma profesionista de vanzare de flori poate costa intre 3.000 si 15.000 de euro
FloriinTimisoara.ro
 
  • Fondator: Calin Muresan
  • Infiintata in februarie 2007
  • Preturi: intre 2,3 si 260 euro
  • Numar angajati: 4
  • Cifra de afaceri estimata pentru 2009: peste 100.000 de euro
  • Clienti: tineri, cu venituri medii si peste medii, romani plecati in strainatate
  • Dificultati intampinate: gasirea furnizorilor de flori proaspete
  • Investitiile ulterioare pentru imbunatatirea serviciilor si a platformei online au fost sustinute din profit
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO