Un start-up pe zi

O tânără antreprenoare din Capitală face 50.000 de euro dintr-o afacere online cu produse artizanale

4 feb 2016 Autor: Oana Stupinean

Ioana Bugean (25 de ani), absol­ventă a Facultăţii de comunicare şi relaţii publice din cadrul SNSPA, a făcut primii paşi în lumea antre­pre­noriatului în urmă cu doi ani, când a deschis un mic atelier de pro­duse „hand-made“ (manufac­tura­te) pe care le comercializează online.

Astfel, cu o primă investiţie de 500 de lei, antreprenoarea a creat brandul „Le Cose Animate“, (lucruri însu­fle­ţite), unde comercializează de­cora­ţiuni, cadouri pentru copii sau obiecte desti­nate nunţilor, toate fiind realizate manual.

„La început investiţia a fost minimă, aşa cum îşi permite un proas­păt absolvent de facultate, iar creşterea orga­nică. Nu am avut finan­ţare exter­nă, nu am împrumutat niciun leu. Am cum­părat materie primă (lemn, vop­sele acrilice şi lacuri) de aproxi­mativ 500 de lei şi apoi am investit tot profitul în următoarele materiale şi în ma­ga­zinul online“, a spus Ioana Bugean.

Anul trecut, start-up-ul Le Cose Animate a ajuns la venituri de 50.000 de euro şi a înregistrat un profit de 25.000 de euro, în creştere cu 30% faţă de anul 2014. În 2015 magazinul online a avut în total 1.000 de comenzi, cea mai mare comandă din punct de vedere valoric situându-se la circa 10.000 de euro. Aceasta a presupus  realizarea de decoraţiuni personalizate cu logo-ul unei companii de radio şi televiziune de pe plan local. „Numărul clienţilor care apelează la produse personalizate este în continuă creştere, chiar dacă este o nişă pe care trebuie să o cucereşti atent pentru că la început oamenii sunt sceptici şi nu au foarte mare incredere în comercianţii online de hand-made din România. Acest gen de business este mult mai apreciat în străinătate“, a precizat ea.

Anul acesta, start-up-ul a penetrat şi piaţa din Statele Unite ale Americii, de unde deja au început să vină primele comenzi.

„Dacă până de curând ne-am concentrat eforturile doar pe piaţa din România, anul acesta am intrat pe piaţa internaţională cu un nou brand, CuDor. În doar două săptămâni am şi primit câteva comenzi din SUA, clienţi pe care am reuşit să îi atragem prin intermediul unui „market place“ de hand-made unde mii de artişti din toată lumea îşi comercializează produsele“, a menţionat tânăra antreprenoare. Ea a adăugat că a început de asemenea să primească şi comenzi din Germania şi Israel.

Anul acesta, start-up-ul ţinteşte creşterea afacerilor cu 50%.

„Pentru 2016 avem ca ţintă o creştere a cifrei de afaceri cu până la 50%, un ţel care nu este uşor de atins, însă în mod cert nu este imposibil, luând în calcul raportul dintre ultimii doi ani şi creşterea de 33% faţă de anul precedent“, a punctat ea.

Printre planurile Le Cose Animate pentru 2016 se numără şi extinderea echipei, care în prezent este formată doar din Ioana şi Ester Egeto.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.02.2016

 
Cuvinte cheie:
start-up
, antreprenoare
, afacere online
, produse artizanale
, comercializare
, Ioana Bugean
, hand-made
, manufac­tura­
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide