Companii

Oamenii cu bani se preocupa de salvarea propriilor companii si nu de achizitia de masini de lux

Oamenii cu bani se preocupa de salvarea propriilor companii si nu de achizitia de masini de lux
10.02.2009, 00:00 29

Dealerii auto si importatorii specializati in comercializarea masinilor de lux spun ca vanzarile au fost extrem de reduse in luna ianuarie, iar estimarile conform carora segmentul masinilor scumpe va fi mai putin afectat de actualul context economic sunt revizuite.
"Criza financiara a inceput sa se simta si pe piata masinilor de lux. Daca in toamna anului trecut estimam ca in 2009 vom comercializa pe piata locala 40 de automobile Bentley, acum am redus targetul la 25 de masini", a spus Adrian Pascu, brand manager Bentley si Lamborghini in cadrul Porsche Romania.
In plus, inaugurarea showroomului destinat brandurilor premium ale Porsche Romania, programata initial pentru luna septembrie a fost amanata pentru finele anului.
"Clienti pentru masinile de lux exista in continuare, acestia isi permit achizitia unui astfel de automobil, numai ca au amanat momentul achizitiei. In prezent oamenii de afaceri sunt foarte preocupati de salvarea propriilor companii, de reducerile de costuri si de evitarea disponibilizarilor de personal", a declarat Mike Costache, country manager pentru Maserati, marca importata de AutoItalia Group.
Inasprirea normelor de creditare incepand cu luna octombrie a anului trecut a afectat atat vanzarile marcilor de volum, cat si pe cele ale brandurilor de lux.
"O influenta puternica asupra vanzarilor au avut-o finantarile. Spre exemplu, abia saptamana aceasta a venit un client cu un dosar de leasing aprobat, dupa ce formalitatile au fost demarate la inceputul lunii decembrie, deci vorbim de o intarziere de peste doua luni. In prezent nu mai putem compara vanzarile din prezent cu 2008, ci mai degraba cu cele din 2005", a spus Cristian Serban, director comercial Premium Auto, importatorul Land Rover si Jaguar in Romania, companie parte a Tiriac Holding.
Cu toate ca au fost aproape la jumatate fata de luna decembrie, vanzarile Premium Auto au fost in target. "In luna ianuarie am livrat 28 de modele Land Rover si sase Jaguar, in total 34 de automobile, exact targetul pe care ni l-am propus", spune Serban.
In cazul Maserati au fost clienti care au comandat masini, dar care amana achizitia. "In ianuarie nu am livrat nicio masina. De obicei ianuarie este considerata o luna "moarta". Singura exceptie a fost anul trecut cand am livrat sase masini comandate la SIAB".
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO