Companii

OBI se extinde cu 10 milioane de euro in Ploiesti si Sibiu

OBI se extinde cu 10 milioane de euro in Ploiesti si Sibiu
21.12.2009, 23:10 158

Retailerul german OBI, ultimul jucator intrat in comertul localde bricolaj, a anuntat ca va deschide anul viitor doua magazine inorasele Ploiesti si Sibiu, ducand reteaua la un numar total de 6locatii.
Investitiile in cele doua proiecte pot fi estimate la 10 mil. euro,suma care nu include chiria pentru spatiile respective, potrivitdatelor comunicate anterior de companie.
In Ploiesti, magazinul OBI se va invecina cu un hipermarket deschisde reteaua germana Real in urma cu cateva saptamani, iar la Sibiuoperatorul din bricolaj va inaugura prima unitate dintr-un parc deretail al dezvoltatorului imobiliar CA Immo.
OBI, parte a grupului german Tengelmann, a intrat pe piata localain toamna anului trecut cu planuri de a inaugura cinci magazine noiin 2009. In aceasta primavara reprezentantii companiei au anuntatinsa ca trei din cele cinci proiecte anuntate pentru anul in cursvor fi amanate pana in 2010 din cauza declinului pieteiimobiliare.
"Rezultatele inregistrate de OBI Romania in 2009 sunt mai maridecat cele prognozate initial. Acest lucru ne incurajeaza sacontinuam planurile de investitii si in anul care vine", a declaratRomano Quinzi, country manager OBI Romania, fara a preciza insanivelul vanzarilor si al profitului obtinute de companie in primulan de operare.
Anul trecut reteaua a inregistrat vanzari brute de 5 milioane deeuro cu doua magazine in Bucuresti si Oradea, inaugurate in lunanoiembrie, potrivit ultimului raport financiar al Tengelmann.
La finele lui 2008 compania avea 426 de angajati, iar inaugurariledin acest an au generat circa 120 de noi locuri de munca in fiecarelocatie. Pana in anul 2011 OBI ar putea ajunge la peste 1.000 deangajati la nivel local.
Planurile retailerului german pe termen mediu si lung vizeazadezvoltarea unei retele de 20 de magazine in Romania, prininvestitii medii de 5 mil. euro pe unitate. Fiecare magazin are osuprafata de vanzare intre 8.000 si 12.000 de metri patrati si unnumar de 40.000 de produse listate.
Grupul Tengelmann detine in Romania si reteaua de magazinealimentare cu discount Plus, cu 96 de unitati operationale siplanuri de a ajunge la un numar total de 150 de locatii pana inanul 2012.
Cei mai mari jucatori in retailul romanesc de bricolaj, estimat deOBI la 2 miliarde de euro, sunt retelele Praktiker, Bricostore siDedeman. Competitia s-a intensificat in ultimii doi ani prinintrarea unor jucatori noi pe piata, printre care BauMax, Hornbachsi Mr. Bricolage, care au anuntat planuri ambitioase deexpansiune.
Primele retele internationale de magazine de bricolaj care auinvestit pe piata locala sunt Praktiker si Bricostore. Acestea audeschis primele unitati incepand cu anul 2002.
In 2009 retailerii de profil s-au confruntat pentru prima data cuscaderea cererii pe piata, din cauza inghetarii creditarii.
Astfel, operatorii au fost fortati sa-si ajusteze planurile deinvestitii pe termen scurt pentru a-si proteja lichiditatile. Doar11 din cele 23 de magazine noi planificate initial au fostinaugurate in cursul acestui an, prin investitii totale de circa100 mil. euro.

OBI in cifre:

2008
este anul intrarii OBI pe piata locala
5 mil. euro
este valoarea vanzarilor anul trecut cu 2 magazine inaugurate innoiembrie
426 de angajati
avea compania anul trecut
4 magazine
sunt operationale in prezent
20 magazine
este tinta retailerului german pe termen mediu si lung

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO