Companii

Obiectivul noului şef al Danone România: Fiecare român să consume un pahar de iaurt pe zi

Obiectivul noului şef al Danone România: Fiecare român să consume un pahar de iaurt pe zi

Danone este lider de piaţă în categoria de produse lactate proaspete. Compania are 574 de angajaţi şi o echipă logistică formată din 164 de oameni

Autor: Roxana Petrescu

17.05.2012, 00:05 1069

"Pentru începutul mandatului meu am câteva obiective clare. Să menţin creşterea de anul trecut şi în 2012 şi să fac astfel încât fiecare român să consume un pahar de iaurt pe zi", spune Schultz, care de la 1 aprilie a preluat funcţia de director general al Danone România de la Stephane Batoux, manager care a decis să plece la Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător din piaţa băuturilor cu un business de 414 milioane de euro.

Pentru atingerea primului obiectiv Schultz se bazează mai ales pe lansările de noi produse şi pe extinderea lanţului de distri­buţie, provocarea majoră pen­tru anul 2012 fiind în continuare puterea de cumpărare slăbită a românilor.

"Ne-am propus pentru anul acesta o creştere de o cifră", a mai spus noul şef al Danone România, fără a înainta un nivel exact.

Business alb de 119 mil. euro

Danone România a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 503 milioane de lei (circa 119 milioane de euro), cu 5,7% mai mult decât în 2010, creşterea fiind explicată pe de o parte de lansările de noi produse, dar şi de preţurile mai mari, în contextul în care volumele vândute au fost similare cu cele din 2010.

De altfel, potrivit datelor furnizate de Danone, piaţa lactatelor proaspete a înregistrat anul trecut, în valoare, o creştere de 4%, în volume lucrurile păstrându-se la acelaşi nivel ca şi în 2010. Astfel, valoarea pieţei a fost de 266 de milioane de euro, sumă care include şi vânzările de pe segmentul de smântână.

În ceea ce priveşte cel de-al doilea obiectiv al şefului Danone România, el vine în contextul în care piaţa locală se află de ani buni de zile la coada clasamentului în ceea ce priveşte consumul de iaurt pe cap de locuitor.

Astfel, dacă un bulgar consumă anual 19 kilograme de iaurt, un polonez 13 kilograme, un ungur 11 kilo­grame şi un fran­cez 35 de kilo­grame de iaurt, un ro­mân con­su­mă numai 5 ki­lograme de iaurt.

Pe de altă parte, tocmai acest nivel scăzut de consum creează spaţiu pentru o dez­vol­tare generoasă în anii următori.

Matematica paharului de iaurt

"Piaţa locală are un potenţial mare de creştere. Este un alt obiectiv de-al meu să fac aşa încât fiecare român să consume un pahar de iaurt pe zi", a mai precizat Schultz.

Practic, cele 5 kilograme de iaurt consumate anual de un român reprezintă aproximativ 40 de pahare de iaurt de 125 de grame, adică mai puţin de un pahar de iaurt pe săptămână sau doar 13 grame de iaurt pe zi.

Pe partea de investiţii, compania a alocat anul trecut 16 milioane de lei, sumele fiind folosite pentru modernizarea fabricii de iaurturi din Bucureşti.

Pentru fabricarea produselor compania spune că foloseşte cu precădere materie primă cumpărată din România, Danone având parteneriate cu 57 de ferme locale de la care a colectat anul trecut 65 de milioane de litri de lapte proaspăt.

Danone România intenţionează însă ca de anul acesta să se implice şi în dezvoltarea fermelor familiale, care de obicei au câte una sau două vaci, astfel încât până în 2013 producţia de lapte a acestora să fie în conformitate cu standardele europene.

Laptele european şi ferma românească

"Până în 2013, toate fermele trebuie să aibă lapte la standardele europene. Practic, dacă nu fac acest lucru, nu vor mai avea cui să-i vândă laptele pentru că niciun procesator nu va prelua aceste cantităţi", au mai precizat reprezentanţii Danone, fără a spune clar care este acum ponderea laptelui neconform în totalul producţiei de lapte proaspăt din România.

Obiectivul companiei este ca anul acesta 800 de ferme de familie să poate livra lapte la standarde europene, în următorii trei ani urmând să fie realizate investiţii de 1,6 milioane de euro în acest proiect, sumă la care se vor adăuga şi fonduri europene de 0,5 milioane de euro. Proiectul va fi derulat de Danone România în parteneriat cu Heifer International, o organizaţie non-guvernamentală implicată în dezvoltarea rurală la nivel global.

"Suntem deocamdată la primele întâlniri", a precizat Schultz, fără a da detalii despre modul în care se va desfăşura acest proiect sau despre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească micii fermieri pentru a putea face parte din acest program.

Danone este lider de piaţă în categoria de produse lactate proaspete. Compania are 574 de angajaţi şi o echipă logistică formată din 164 de oameni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO