Companii

Oficiul European de Luptă Antifraudă ia la ochi METROREX: Anchetă pe baza unor acuzaţii privind neregulile finanţării din fonduri europene a M5

Oficiul European de Luptă Antifraudă ia la ochi...

Autor: Mihaela Gidei, Mediafax

01.02.2018, 18:17 127

„OLAF (Oficiul European de Luptă Antifraudă, n.r.) a deschis o anchetă pe baza unor acuzaţii privind neregulile finanţării din fonduri europene a Magistralei 5 din Bucureşti. Ca parte a acestei anchete, a fost demarat un control. Întrucât aceasta este o investigaţie în derulare, OLAF nu poate oferi mai multe informaţii”, au precizat reprezentanţii instituţiei, într-un răspuns la o solicitare MEDIAFAX.

Tot joi, reprezentanţii Metrorex au precizat că inspectorii OLAF au fost la sediul instituţiei şi au cerut documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou, Eroilor- Râul Doamnei.

"În urma solicitării dumneavoastră referitoare la un control realizat de Oficiul European de Luptă Anti–Fraudă (OLAF), Metrorex confirmă că o echipă OLAF a întreprins o misiune la sediul Metrorex, ocazie cu care a solicitat o serie de documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou, Eroilor- Râul Doamnei", se arată în comunicatul de presă, remis MEDIAFAX, de către Metrorex.

Sursa citată anunţă şi că investiţiile la Magistrala 5 au făcut şi obiectul unor verificări interne.

"Facem menţiunea ca acest proiect de investiţii a făcut obiectul verificărilor Autorităţii de Management POS-T şi ale Autorităţii de Audit, nefiind identificate aspecte care să contravină regulilor şi procedurilor prevăzute de reglementările europene şi naţionale", transmite Metrorex.

Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investiţia fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri structural nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Domnei-Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu.

În România, compania Astaldi a fost implicată în mai multe proiecte, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab din Bucureşti şi Stadionul Naţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO