Companii

Oriflame: Speram ca vanzarile prin Internet sa atinga 20% din buget

23.02.2005, 00:00 126



Oriflame Romania, filiala locala a producatorului suedez de cosmetice Oriflame, si-a accelerat anul trecut dinamica cifrei de afaceri, pe fondul cresterii puterii de cumparare a clientilor si al orientarii catre produse de calitate ridicata.



"Cifra de afaceri a crescut anul trecut cu 8,8%, pana la 28 milioane de euro", a spus Monica Tatoiu, directorul general Oriflame. Aceasta cifra de afaceri prezentata de reprezentanta Oriflame - net retail price - nu tine cont de disconturile acordate de companie pentru anumite produse, cifra de afaceri din contul de profit si pierderi fiind mai redusa.



Compania a raportat in anul precedent un ritm de crestere de numai 3% a vanzarilor in Romania, acuzand o putere de cumparare scazuta si o diminuare a venitului disponibil din cauza cresterii achizitiilor in rate.



Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat in 2003 la 19,2 mil. euro, iar pierderile la circa 0,4 mil. euro.



Reprezentantii companiei spun ca anul trecut piata de cosmetice si produse de ingrijire personala si-a reluat cresterea.



"Anul trecut, piata a crescut cu circa 10%, daca ne referim la produsele care intra legal in Romania. Dupa estimarile noastre, consumul de produse cosmetice si de ingrijire personala a ajuns la circa 220 de milioane de euro pe an, in conditiile in care consumatorii cumpara mai putin, dar produse de calitate mai buna", a spus Monica Tatoiu.



Potrivit acesteia, cele mai dinamice categorii de produse au fost anul trecut parfumurile si produsele de ingrijire a fetei, iar anul acesta vor fi produsele de machiaj si accesoriile.



Majoritatea jucatorilor mari de pe piata cosmeticelor din Romania - Avon, Romsar, L'Oreal, Coty - au raportat cresteri de peste 10% ale vanzarilor anul trecut. Oriflame este una din companiile de vanzari directe de pe piata cosmeticelor. Produsele companiei sunt vandute de cei peste 2.000 de distribuitori prin catalog. Numarul de angajati directi ai companiei este de circa 100 de persoane.



Unul din obiectivele principale anuntate de companie pentru 2005 este cresterea vanzarilor prin Internet. "Proiectele companiei pe piata romaneasca includ cresterea vanzarilor pe oriflame.ro, magazinul virtual deschis in ianuarie, pana la 20% din totalul vanzarilor, si organizarea de trainguri pe fiscalitate si denominare in primul trimestru. In trimestrele trei si patru urmeaza training cu angajatii pe constitutia europeana si fiscalitate europeana", a mai spus Monica Tatoiu.



La nivel global, Oriflame Cosmetics a raportat pentru 2004 o crestere de cu 3% a vanzarilor pana la 670,7 milioane de euro, Rusia fiind una dintre cele mai dinamice piete. Tatoiu nu a mentionat care este obiectivul pentru acest an in ceea ce priveste cifra de afaceri pe piata romaneasca.



La nivel global, compania suedeza si-a propus un target de crestere cu 10% a cifrei de afaceri.



Oriflame Romania detine un centru national de distributie la Bucuresti si a inceput investitiile in noul centru in apropiere de Timisoara. Oriflame nu are in proiect investitii intr-o unitate de productie a cosmeticelor in Romania, produsele fiind importate de la fabrica companiei din Suedia si din Polonia. De altfel, nici una dintre multinationalele din acest domeniu de pe piata romaneasca nu a investit in productie pana acum.



Tatoiu, care a fost si candidat al Partidului Umanist Roman la functia de primar al municipiului Bucuresti, a spus ca aplicarea cotei unice aduce dezavantaje companiei sale.



"Plafonarea la nivel superior in calculul salariului brut, pe fondul mentinerii cotelor la CAS, a generat beneficii doar pentru angajatii cu salarii mari", a spus Tatoiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO